عمومی | انجمن شورای خانه های ریاضیات ایران

مدرسه کشوری تابستانه علوم کامپیوتر مدرسه کشوری تابستانه علوم کامپیوتر

خانه ریاضیات اصفهان با همکاری

انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌کند:

مدرسه کشوری تابستانه علوم کامپیوتر

۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۸

از ساعت ۹  الی ۱۸

خانه ریاضیات اصفهان

لینک ثبت نام


* برای ثبت نام ابتدا فایل سوالات ورودی را دریافت کرده و
در لینک ثبت نام پاسخ خود را در قالب فایل word وارد نمایید.


( دقت شود پاسخ به سوال اول اختیاری است.)

* برای دانش‌آموزان غیر اصفهانی خوابگاه در نظر گرفته شده است*

* ویژه دانش‌آموزان ورودی پایه های  دهم ،یازدهم و دوازدهم*


بسمه تعالی

مقدمه

حوزه‌ی علوم کامپیوتر، از حوزه‌های پیشرو درعلوم نوینِ امروزیست. همچنین بررسی روند انتخاب رشته‌ی نفرات برتر آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها و شرکت‌کنندگان در المپیادهای کشوری، نشان دهنده‌ی آن است که در بین دانش‌آموزان ایرانی، این حوزه به محبوبیت خاصی رسیده است. یکی از نکات قابل توجه درباره‌ی این محبوبیت، آن است که بخش عظیمی از دانش‌آموزان با آگاهی کامل به سمت این رشته نرفته و اغلب پیرو عرفِ جامعه به آن سمت می‌روند که این قطعا در آینده برای خود دانش‌آموز و هم‌چنین برای خروجی‌های رشته‌های مرتبط از دانشگاه‌های کشور مضر خواهد بود.مسائل فوق مارا برآن داشت که به دنبال راهی برای نشان دادن آینده و حال این رشته و حرفه‌ی خاص برای دانش‌آموزان دغدغه‌مند باشیم تا بلکه آنان بتوانند با دید بهتر به سمت انتخاب رشته و آینده‌ی خود حرکت کنند.

برای مطالعه‌ی بیشتر از اهداف ما سند معرفی رستا را در اینجا مطالعه کنید.

معرفی مدارس سال ۱۳۹۸

رویدادهای پیشین که در این راستا برگزار شده‌اند، به ترتیب زیر است؛ (که در هر یک گزارش تفصیلی و در آن نظرسنجی از مخاطبین صورت گرفته است)

  1. مدرسه ی تابستانه ی علوم کامپیوتر ۹۶، شهریور ۹۶، خانه ریاضیات اصفهان ، اصفهان .
  2. مدرسه ی تابستانه ی علوم کامپیوتر ۹۷، شهریور ۹۷، دانشگاه صنعتی شریف ، تهران .
  3. مدرسه ی تابستانه ی علوم کامپیوتر ۹۷، شهریور ۹۷، خانه ریاضیات اصفهان ، اصفهان .
  4. اردوی ریاضی ورزی ، زمستان ۹۷، سراوان ، سیستان و بلوچستان

در ادامه‌ی این مسیر، پس از بازخوردهایی که از ۳۲۰ دانش‌آموز از حدود ۲۰ شهر کشور تصمیم بر آن شد تا تیم علمی-ترویجی «رستا»، با همکاری انجمن علمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت و مشارکت خانه‌ی ریاضیات اصفهان اقدام به برگزاری مدرسه‌ی تابستانه‌ی علوم کامپیوتر ۱۳۹۸، برای سال سوم در تابستان ۱۳۹۸ در قالب دو رویداد در اصفهان و تهران کند.

مخاطبان هر دو رویداد دانش‌آموزان ورودی به دوره‌ی دوّم دبیرستان می‌باشد. هم‌چنین هزینه‌ی ثبت‌نام برابر ۱۲۰ هزارتومان شامل ناهار، میا‌ن‌وعده و ملزومات تحریری می‌باشد.

رویداد اوّل، از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه در خانه‌ی ریاضیات اصفهان، با ظرفیت ۱۲۰ نفر ( ۶۰ دختر و ۶۰ پسر) به صورت کشوری به همراه امکان ارائه خوابگاه (هر شب حدود ۲۰ هزارتومان) برگزار می‌شود.

رویداد دوّم، از تاریخ ۵ تا ۷ شهریورماه در دانشگاه صنعتی شریف، با ظرفیت ۱۲۰ نفر ( ۶۰ دختر و ۶۰ پسر) به صورت کشوری و بدون امکان ارائه خوابگاه برگزار می‌شود.

دورهمی‌های دوستانه بین دانش‌جویان و دانش‌آموزان درباره‌ی اهداف و آینده‌ی دانش‌آموزان
مسابقه‌ی گروهیِ نهایی

اطلاعات مفصل هر یک، در گزارش‌های هر یک از رویدادها آمده است.

به امید روزی که اهداف ما، با حمایت اولیا و نهادهای ذیربط در راستای رشد شخصیتی و تاثیرگذاری مردمان برای یکدیگر ( چه در سطح ایران و چه در سطح جهان) به ثمر بنشیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن خانه ریاضیات ۳۶۶۹۲۰۱۳-۰۳۱ داخلی ۱۰۷ تماس حاصل نمایید. و یا به سایت summerschool.ce.sharif.edu ، مراجعه فرمایید.

همچنین جهت طرح هرگونه پرسش با شماره‌ ۰۹۱۰۳۱۴۴۴۳۴ آقای شفیعیون مسئول مدرسه تابستانه تماس برقرار کنید.

*برای ثبت نام سوالات ورودی ( http://summerschool.ce.sharif. edu/static/preregistration.pdf ) را مطالعه و در فایل وورد در سایت ( http://summerschool.ce.sharif.edu/register/ ) بفرستید.*