عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

گزارش ارزیابی خسارات ناشی از سیل در استان گلستان ارائه شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، در این دیدار پرونده‌های خسارات سیل استان گلستان در جلسه‌ای با حضور  استاندار استان گلستان، معاون ارتباطات و فناوری این استان و مدیر پروژه‌های سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران و تیم همراه در دفتر استانداری بررسی شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر داود عاشورلو، مدیر پروژه‌های سنجش از دور پژوهشگاه گفت: وضعیت پرونده‌های خسارات ناشی از سیل در استان گلستان، توسط گروه پژوهشی سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران و با تاکید ریاست این پژوهشگاه به دقت بررسی می‌شود تا هیچ حقی از کشاورزان خسارت دیده، نادیده گرفته نشود.

مدیر پروژه‌های سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران افزود: این کار به سرعت در دست اجرا است و تا آخر هفته آتی برای استان گلستان نهایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه، دکتر حق‌شناس، استاندار گلستان ضمن تشکر از فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران درحوزه سیل اخیر این استان، درخواست نمود تا پرونده‌های استان گلستان در اسرع وقت بررسی و خسارت کشاورزان آسیب دیده پرداخت شود.

وی همچنین، از توجه وزرات کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران به استان گلستان و رسیدگی جدی و مستمر به امورات مرتبط تشکر نمود.

پس از آن، مهندس احمدی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان به تشریح فعالیت‌های مختلف پژوهشگاه فضایی ایران در تعیین خسارات ناشی از سیل پرداخت و اظهار نمود: با توجه  به توانایی‌های منحصر به فرد پژوهشگاه در حوزه  سنجش از دور در کشاورزی، پایش منابع آبی و تولید نقشه‌های کاربری اراضی، این پژوهشگاه می‌تواند نقش کلیدی در پیشبرد اهداف استان در حوزه‌های مختلف ازجمله مدیریت بحران داشته باشد.

در ادامه این سفر ، تیم پژوهشی سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران از مزارع آسیب دیده استان بازدید نمود.