عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آزمایشگاه کنترل مواد غذایی شهرستان دیلم آماده بهره‌برداری شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در این راستا گفت: در این آزمایشگاه، آزمون های مربوط به غذاهای رستورانی، سلامت روغن‌های خوراکی، تعیین درصد الکل و آزمون مربوط به‌سلامت لبنیات قابل انجام می‌باشد که در آینده تعداد آزمون‌ها افزایش خواهد یافت.
محمود ذاکری افزود: واحد بهداشت محیط موظف است ماهانه چندین نمونه مواد غذایی از اماکن عرضه و تولید جمع‌آوری کرده و جهت تعیین قابلیت مصرف انسانی آن به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو بوشهر ارسال نماید که این امر باعث ایجاد هزینه آزمایشات و همچنین طولانی شدن زمان پاسخگویی می‌شود.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه مواد غذایی دیلم از یک‌سو باعث کنترل بیشتر اماکن تولید و عرضه مواد غذایی و از سوی دیگر به حداقل رساندن مدت آزمایش و هزینه‌های انجام آن می‌شود
ذاکری اظهار داشت: آزمایشگاه کنترل مواد غذایی با جذب نیروی انسانی جهت انجام آزمایش، ایجاد اشتغال در سطح شهرستان نموده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: در آینده نه‌چندان دور و با پیشرفت گمرک شهرستان و لزوم ورود کالا به‌صورت رسمی که قبل از ورود، کالاها باید مورد آزمون قرار بگیرند، ترخیص‌کاران می‌توانند نمونه‌های خود را با کمترین هزینه و زحمت در شهرستان، مورد آزمون قرار دهند و نیازی به مراجعه به شهرستان‌های مجاور نمی‌باشد.
محمود ذاکری این نوید را داد که در آینده‌ای نزدیک، با توجه به نزدیکی دیلم به شهرستان‌های بهبهان، هندیجان و ماهشهر، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دیلم، آماده پذیرش نمونه از این شهرستان‌ها نیز می‌باشد.

انتهای پیام/ م.ب 3060