عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

آموزش قرائت قرآن به واحد درسی متون اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه می‌شود

وبدا؛ رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزوده شدن مباحث آموزشی قرائت قرآن کریم به واحد درسی متون اسلامی در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا؛ مریم امیدی با اشاره به برگزاری نشست کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، احیای طرح آموزشی قرائت قرآن کریم در قالب واحد درسی متون اسلامی را از جمله مصوبات این نشست بیان کرد و گفت: بر اساس این طرح ۲۰ درصد از مباحث معارفی متون اسلامی به قرائت قرآن اختصاص می‌یابد.
وی توجه بیش از پیش به آموزش‌های قرآنی و آشنایی دانشجویان با روخوانی و روان‌خوانی قرآن را از اهداف این طرح دانست و افزود: با اجرای این طرح، قرائت صحیح قرآن کریم به عنوان بخشی از نمره پایانی واحد درسی متون اسلامی لحاظ می‌شود.
امیدی تصریح کرد: به زودی در نشستی با اساتید گروه معارف دانشگاه و واحدهای آموزشی مربوطه، درمورد جزئیات اجرای این طرح بحث و تبادل نظر خواهد شد.
رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه یادآور شد: به منظور تببین معارف اسلامی بین دانشجویان و ایجاد مباحث انگیزشی در این مورد، برنامه‌هایی چون مسابقات قرآنی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های سراسری حوزه قرآن و عترت در این دانشگاه اجرا می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پاداش ۲۰۰ میلیون ریالی حافظان کل قرآن اشاره کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت توانست با کسب ۱۲ مقام کشوری، جایگاه ششم را بین ۶۶ دانشگاه‌های شرکت کننده به خود اختصاص دهد، گفت: در جشنواره قرآن و عترت امسال، برای نخستین بار طرح برگزاری آزمون معارف به صورت آنلاین در این دانشگاه اجرا شد.
گفتنی است، نشست کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شنبه دوازدهم مرداد در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.