عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها مطرح شد: تمرکز بر مدیریت روابط عمومی در بحران ها، حوادث و بلایا

یکشنبه ۱۳ مرداد، اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی، با سخنرانی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و نیز مشاور عالی وزیر بهداشت، آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی سخنرانی خود، برگزاری نشست های فصلی را دستیابی به یک شبکه اطلاع رسانی منسجم در حوزه نظام سلامت بیان نمود و افزود: در نهایت هدف غایی ما، تحقق یک شبکه منسجم اطلاع رسانی در نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه این اجلاس، با تمرکز بر مدیریت روابط عمومی در بحران ها، برگزار شده است، تاکید کرد: با توجه به وقوع رخدادها و بلایای اخیر مانند سیل و زلزله در برخی استان های کشور، اجلاس سال ۹۸، با محوریت مدیریت اطلاع رسانی در بحران ها، حوادث و بلایا، برگزار خواهد شد و در روز نخست این اجلاس، سعی شده با برگزاری یک کارگاه آموزشی، مبحث مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی در بحران ها و حوادث، در حوزه سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
وی افزود: همچنین در این اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی، به موضوعاتی همچون، تبادل نظر و تبیین اهداف، برنامه ها و راهکارهایی که به منظور تحقق حداکثری اهداف برنامه عملیاتی حوزه روابط عمومی وزارت بهداشت در سال ۹۸ مشخص شده، می پردازند.
دکتر جهانپور تصریح کرد: امیدواریم متعاقب این اجلاس، نشست های فصلی نیز با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی، به عنوان بدنه اصلی اطلاع رسانی در نظام سلامت، برگزار کنیم، برقراری شبکه اطلاع رسانی در نظام سلامت، دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کرده و ماهیت شبکه ای روابط عمومی های دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی را محقق کند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: در این اجلاس، همچنین، به مبحث آموزش مداوم، آموزش به صورت مجازی و آموزش از راه دور نیز پرداخته خواهد شد، تا با تربیت مدیران و تقویت بنیه علمی و مهارتی روابط عمومی ها، به صورت آبشاری، این توانمندی ها را به بدنه روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و همچنین، شبکه های بهداشت و درمان کشور، منتقل کنیم. در واقع، هدف غایی ما، تحقق یک شبکه منسجم اطلاع رسانی در نظام سلامت است.
دکتر اکبری مشاور عالی مقام عالی وزارت در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاهها /دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ، سازمانهای تابعه و مسئولین روابط عمومی ستادی طی سخنانی اظهار کرد : قدر روابط عمومی را خوب می دانم، پنجره سازمان ها روابط عمومی ها هستند و اگر باز نباشد کسی ما را نمی بیند.
دکتر اکبری در ادامه سخنان خودگفت: روابط عمومی می تواند هر چیزی را که فکر می کند درست است، مشاوره دهد فقط و فقط روابط عمومی می تواند این کار را انجام دهد به این شرط که دلسوز باشد.
وی افزود: اخلاقیات و بحث انسانیت حرفی است که در هیچ سطحی نباید فراموش شود.
گفتنی است، در ادامه نیز، نشست آموزشی تخصصی مدیریت روابط عمومی ها در بحران با حضور اساتید این حوزه، برگزار شد.