عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

وزیر بهداشت در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی: رسانه‌ها بزرگترین ابزار انتقال مطالب بین مردم و مدیران هستند

دکتر نمکی در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خمیر مایه هنر، عاشقی است پس افراد فعال در حوزه روابط عمومی‌ باید لطیف‌ترین شیوه‌‌های ممکن را برای بیان مطالب خود انتخاب کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ صبح امروز اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت برگزار شد؛ در ابتدای مراسم نمایندگانی از مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها دغدغه‌های خود را مبنی بر حظور نیرو‌های متخصص و  ایجاد امنیت شغلی برای نیروها در حوزه روابط عمومی، اهمیت افکار سنجی،  بررسی نیازهای افراد جامعه و اهمیت ارائه آموزشهای مناسب در حوزه سلامت و رسانه مطرح کردند.
در ادامه مراسم، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: فعالان روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و نظام سلامت هستند؛ یک فرد موثر و خدمتگزار در حوزه روابط عمومی باید یک هنرمند باشد و نه یک کارمند معمولی، رسانه‌ها بزرگترین ابزار انتقال مطالب بین مردم و مدیران هستند پس از اهمیت بسیاری برخوردارند.
وی بیان کرد: خمیر مایه هنر، عاشقی است پس افراد فعال در حوزه روابط عمومی‌ باید لطیف‌ترین شیوه‌‌های ممکن را برای بیان مطالب خود انتخاب کنند.
دکتر نمکی تصریح کرد: از شما تقاضا داریم که روابط عمومی وزیر نباشید بلکه باید تمام فعالیت‌های وزارت بهداشت را به گوش مردم برسانید؛ هر کسی که در گوشه‌ای از این کشور خدمتی کرد نباید از نظر خبری خاموش بماند و اگر چنین اتفاقی بیفتد از کم‌کاری فعالان حوزه روابط عمومی خواهد بود؛ زحمات یک هر کسی در دورترین نقطه کشور با فعالیت‌های مدیران تفاوتی ندارد
وزیر بهداشت گفت: روابط عمومی‌ها علاوه بر اطلاع رسانی در بین مردم، باید حرف مردم  را هم به گوش مسئولان برسانند؛  نباید مشکلی در نظام سلامت برای مردم حاد شود و مدیران از آن بی‌خبر بمانند.
وی گفت: در انتشار اخبار از سیاست زدگی و جهت گیری‌های سیاسی اجتناب کنید؛ تفرقه و سیاست زدگی را می‌توانیم بزرگترین آفت نظام بدانیم؛ در شرایطی که تمام دشمنان نظام علیه ما متحد شده‌اند، هرگونه اختلاف منشی که منجر به ایجاد درگیری داخلی شود، چیزی جز ایجاد آسیب برای کشور به همراه نخواهد داشت.
دکتر نمکی با تاکید بر اهمیت اسناد بالادستی بیان کرد: ما توانستیم در اوج تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی بسیج ملی فشار خون را به بهترین نحو برگزار کنیم و مشکلاتی مثل دیابت، بهداشت روان، سلامت روان، تصادفات جاده‌ای و غیره را مد نظر بگیریم. روابط عمومی‌ها باید ما را برای رساندن حفظ سلامت را به تمام نقاط کشور همراهی کنند
وزیر بهداشت گفت: با توجه به تنوع فرهنگی کشورمان؛ باید به دنبال زبان مناسب برای  ارتباط با مردم باشیم، نمی‌توان با همه مردم به یک زبان با مردم صحبت کرد پس رساندن پیام سلامت به کشور بر عهده شما مدیران روابط عمومی است که با فرهنگ‌های منطقه آشنا هستند.
وی با اشاره به نمایان شدن ظرفیت‌های کور در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون تصریح کرد: بودجه مستقلی برای روابط عمومی‌ها در نظر خواهیم گرفت تا دست روابط عمومی ها برای انتقال مطالب با باشد؛ امیدوار هستیم مسئولان با بهره گیری از فرهنگ هر منطقه، مطالب لازم را به ساکنان مناطق ارائه دهند.
کد خبر : ترنیان . م