عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تغذیه کودک با شیر مادر یکی از مهم ترین اهداف دستیابی به شاخص های عدالت در سلامت است

ابوذر رئیسوندی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج در نشست نظارت بر اجرای قانون ترویج تغذیه کودک با شیر مادر، در ادارات گفت: بر این موضوع در دین مبین اسلام نیز تاکید شده است. وی آن را یکی از مهم ترین اهداف دستیابی به شاخص های عدالت در سلامت دانست.

رئیسوندی بیان کرد: تغذیه کودک با شیر مادر ضمن فراهم کردن امنیت غذایی و منبع تغذیه برای شیرخواران، موجب ارتقای روابط عاطفی مادر و شیرخوار نیز می شود.

در این نشست، سهیلا قنبری، کارشناس شیر مادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج نیز با اشاره به شعار "توانمند سازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر؛ حال و آینده" و قوانین ترویج تغذیه کودک با شیر مادر، حمایت همسران از مادران شیرده و اجرای مناسب قوانین در محیط های کاری توسط مدیران ادارات را از مهم ترین انتظارات این شبکه برشمرد.

قنبری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه اندازی اتاق شیر در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، اختصاص این بخش را ضمن ترویج تغذیه کودک با شیر مادر در حمایت از مادران شیرده دانست و ابراز امیدواری کرد در سازمان ها و ادارات، بویژه با بار مراجعه بالای مردم، اتاق شیر راه اندازی شود.

این نشست، روز ۱۳ مرداد ۱۳۹۸با حضور مسوولان ادارات شهرستان آوج در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.