عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، در جلسه روز دوشنبه ۱۴ مرداد۱۳۹۸ کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای این مرکز بخش دوم سنجه های اعتبار بخشی محور مرتبط و میزان انطباق آن با شرایط موجود بررسی شد.
در ادامه جلسه مهندس علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت حوادث و بلایا و دبیر کمیته گزارش نتایج« بازدید ایمنی در حوزه مدیریت خطر» و «جلسه تدوین دستورالعمل نحوه برخورد با قطعی HIS در مواقع بحران» را ارائه کرد و در موردعملکرد ماهانه این واحد گفت: در ماه گذشته بازدید ایمنی ادواری کارشناسان آتش نشانی از واحد های تجهزات پزشکی، کتابخانه و حسابداری انجام موارد عدم رعایت استاندارد و خطرزا اعلام شد. همچنین بازدید ایمنی از پست برق بیمارستان توسط کارشناسان برق منطقه و بازدید بازرس اداره کار از واحد تاسیسات انجام شده است.وی افزود: در ماه گذشته  بیمارستان موفق به دریافت کسب گواهینامه ایمنی دیگ بخار و ارت گردید.
سپس درس آموخته های دو حادثه اخیر آتش سوزی کولر ها در اتاق های سرور و تلفن سانترال بیمارستان مرور شد.
افزایش کپسول های اطفای حریق بیمارستان و لزوم بیمه کردن آن ها، جانمایی مجدد کپسول ها، نصب چشمی روی درب واحد هایی که فاقد پنجره هستند برای کنترل حوادث اتفاقی، مشخص کردن نقاط مستعد آتش سوزی، لزوم خارج کردن وسایل اضافی و خودداری از انباشت وسایل در واحدها، لزوم نصب کپسول های آتش نشانی در نقاط  قابل دسترسی، آموزش مجدد کارکنان در مورد نحوه برخورد با حادثه آتش سوزی با اولویت کارکنان تاسیسات، خدمات و انتظامات برخی از نکات قابل توجه در این دوحادثه بود.
دبیر کمیته بحران بیمارستان با بیان اینکه تیم اتش نشانی بیمارستان را کارکنان تاسیسات و انتظامات تشکیل می دهند، خواستار عدم دخالت سایر افراد در اطفاء حریق و ترک سریع محل حادثه برای تسهیل در امدادرسانی و کنترل خطر شد.
به گفته مهندس عسگری به دنبال دو حادثه فوق محل نصب تمام کولرهای گازی بیمارستان بررسی و کولرهای پرخطرایمن  سازی شدند.
خبرنگار و عکاس: حمیده امیدوار