عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دیدار مدیر عامل شرکت پارس سوئیچ از دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان

دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان با توجه به رسالت خویش مبنی بر آموزش دانشجویان و نیرو های متخصص و تکنسین متبحر توانسته است در طی سالیان گذشته بیشترین نیروی متخصص  و تکنسین کارخانجات بزرگ استان را تربیت کند و در این راستا در خصوص افزایش تعاملات با کارخانجات و شرکت های تولیدی و تجهیز  کارگاه های دانشگاه با لحاظ نمودن طرح برند ملی دانشگاه فنی و حرفه ای و ایجاد پل ارتباطی بیشتر دانشگاه با صنعت و با تلاشهای مستمر مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای و با دعوت رسمی دکتر ابراهیم احمدی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان  مهندس بیات، مدیر عامل شرکت پارس سوئچ زنجان به همراه معاونین آن شرکت از دانشگاه فنی و حرفه ای استان  دیدار و بازدید بعمل آوردند.

تاریخچه ی شرکت پارس سوئیچ : با توجه به رشد مصرف انرژی و لزوم توسعه شبکه برق  فشار متوسط و فشار قوی،شرکت پارس سوئیچ در راستای تامین کلیدهای قدرت متوسط کشور در سال  ۱۳۶۱ فعالیت خویش را با تولید کلید قدرت نیمه روغنی مدل HL۶۲۰ وسکسیونر تیپ SL۶ در دو رنج ۴۲ کیلوولت و ۳۴۶۶ آمپر تحت لیسانس شرکت آلستوم فرانسه آغاز نمود . کارخانجات شرکت پارس سوئیچ که بزرگترین سازنده کلید های قدرت و سکسیونرهای فشار متوسط و قوی در ایران در کیلومتر پنج جاده زنجان - تهران و شامل کارخانه ی محصولات فشار متوسط و قوی است. در شرکت پارس سویچ  ۱۶هزار متر مربع کارگاه های مختلف اعم از سالن ماشین کاری، پوشش فلزات، سالن تولید کلید های فشار متوسط، سالن فشار قوی  تشکیل می دهد. برای همگامی با پیشرفت تکنولوژی و تکمیل ردیف تولیدات، شرکت علاوه بر تولید کلید نیمه روغنی تصمیم به تولید کلید قدرت گازی ۴۲کیلوولت و ۴۰۶ آمپر گرفت . این شرکت امروزه با پرسنلی بالغ بر ۱۴۶۰ نفر با شرکت ABB نیز همکاری هایی را در جهت افزایش تولیدات شرکت انجام می دهد و نیز یکی از شرکت های پیشرفته در زمینه ی تحقیق و دستیابی هرچه بیشتر به خود کفایی است. و در این راستا با وجود امکانات وسیع داخل کشور همواره سعی می کند از توانایی های خارج از شرکت نهایت استفاده را بنماید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان درابتدا جلسه ای که در دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید آقای دکتر احمدی ضمن اشاره به پیشینه وقدمت این دانشگاه به تشریح توانمندیهای این دانشگاه وموانع موجود بر سر راه ارتباط صنعت با دانشگاه و نحوه توسعه ارتباطات وچگونگی رفع این موانع پرداخت . سپس ایشان  به تشریح طرح تجهیز کارگاهها با برند ملی ومزایای این طرح برای شرکت پارس سویچ و دانشگاه فنی و حرفه ای پرداخت.

در ادامه مهندس بیات نیزضمن ارائه گزارش کار و فعالیت ها و سیاستهای  شرکت پارس در جهت رفع تحریم های بین المللی و طرح خود کفایی این شرکت نمودند و اعلام خرسندی و رضایت خویش را برای همکارهای لازم جهت توسعه ارتباطات بین دانشگاه وشرکت پارس سویچ از نقش دانشگاه فنی وحرفه ای در تربیت دانشجویان مهارت محور تقدیر کردند ودر خصوص نیازهای پژوهشی وفناورانه شرکت ومرتفع شدن آنها توسط دانشگاه  قولهای مساعدی دادند

درپایان مقرر شد

  • عقد تفاهم نامه ای در خصوص  همکاریهای متقابل به ویژه طرح تجهیز کارکاهها با برند ملی
  • اهدای برخی از تجهیزات مورد نیاز کارگاه های دانشگاه توسط شرکت
  • مقرر گردید طی روزهای آتی بازدیدی توسط ریاست دانشگاه واساتید وهمکاران از شرکت پارس سویچ بعمل آید.
  • امکان استفاده دانشجویان از واحد های تولیدی در قالب بخشی از دروس عملی و کارآموزی
  • برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت پرسنل شرکت توسط مدرسین و تکنسین های دانشگاه
  • مهندسی معکوس برخی از دستگاه­ها و تجهیزات مورد نیاز شرکت
  • تاسیس شرکت های فناوری مشترک بین دانشگاه و شرکت و استقرار آنها در کانون خلاقیت و شکوفایی دانشگاه

در پایان نیز بازدیدی از بخشهای مختلف کارگاهی وآزمایشگاهی و توانمدیهای  دانشگاه بعمل آوردند.