عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری نخستین نشست مشترک اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی فیزیک پزشکی کشور در مشهد

نخستین نشست مشترک اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی فیزیک پزشکی کشور به میزبانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این نشست به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه برنامه ریزی و سیاست گذاری هیات ممتحنه و ارزشیابی رشته فیزیک پزشکی در مشهد برگزار شد.

دکتر محمد تقی بحرینی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم و اثر گذار در راستای ارتقاء کیفیت آموزش، تشکیل هیات های ممتحنه و ارزشیابی در وزارت بهداشت است که مسئولیت بروزرسانی برنامه ها و پایش کیفیت تحصیلات تکمیلی و تخصصی را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: توزیع کمی و کیفی رشته فیزیک پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی ،منطبق شدن بر اساس  استانداردهای بین المللی و متناسب با نیازهای بومی یکی از وظایف  و تدوین برنامه های کارشناسی ارشد  و دکترا و پیگیری آن تا تصویب در شوراهای برنامه ریزی، پایش کیفیت و بازدیدهای ادواری از جمله وظایف هیات های ممتحنه و ارزشیابی در گروه فیزیک پزشکی  به شمار می رود.

وی بابیان اینکه نیاز به استفاده از روش های جدید تصویر برداری و پرتو درمانی در کشور روزبروز در حال افزایش است خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت که بسیاری از روش های تشخصیص و درمانی بدون حضور متخصص فیزیک پزشکی امکان پذیر نیست.

{jcomments on}