عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

پیام تبریک ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام بمناسبت روز ازدواج

پیام تبریک  ریاست دانشکده  علوم پزشکی  تربت جام بمناسبت روز ازدواج

به گزارش خبرنگار وبدا جام ، دکتر محمد افکار به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع)  و حضرت فاطمه (س) و تبریک این روز به همه مسلمین جهان  علی الخصوص  زوج های  جوان  شهرستان تربت جام پیامی بدین شرح منتشر نمود:

((  ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) به فرمان خداوند از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کردند. در این پیوند پرمیمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

اول ذی الحجه ، روز ازدواج نامگذاری شد ه است  تا  بر  اهمیت و ارزش الگو گرفتن از ازدواج علی گونه و ارائه طریقی برای جامعه بشری در همه قرون و اعصار برای همگان همواره تاکید شود  .

امید است که جوانان این مرز و بوم ، با الگو قرار دادن منش زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و با توکل بر خداوند متعال آغازگر زندگی‌های مشترک اسلامی باشند.))

ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت : برای آغاز یک زندگی مشترک موفق، بجز دوست داشتن، سلامت روانی و جسمی طرفین هم ملاک می باشد به همین خاطر، زوجین باید با داشتن اطلاعات کامل و جامع این امر مقدس را به انجام برسانند.

دکتر محمد افکار با اشاره  به  انجام  آزمایشات قبل از ازدواج  بیان کرد :  در حال حاضر برای ازدواج در ایران یکسری قوانینی وجود دارد که هر زوج باید قبل از عقد آنها را طی کنند، آزمایش برای تشخیص  بیماری های خطرناک است که  در آزمایشگاه از زوجه نمونه خون گرفته می شود تا چند بیماری خونی از جمله؛ ۱- هپاتیت ۲- تالاسمی ۳- سیفلیس بررسی شود.

وی افزود : بیماری تالاسمی به دو نوع ماژور و مینور تقسمیم می شود تالاسمی مینور نوعی بیماری کم خونی قابل درمان است اما تالاسمی ماژور کم خونی شدید   است که قابل درمان نیست، این بیماری می تواند تاثیر زیادی در ازدواج داشته باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت :  سیفلیس هم یک بیماری مقاربتی عفونی است چنانچه در نمونه خونی زوجین مشکلی وجود داشته باشد  آزمایش مجدد یا ارجاء به آزمایشات تخصصی ژنتیکی و مشاور ژنتیکی پیش از ازدواج به آنان بخصوص در ازدواج های فامیلی توصیه خواهد شد.

دکتر محمد افکار  تصریح کرد : زوجین برای اینکه  زندگی مشترک موفق تر و بهتری داشته باشند باید در جلسات  آموزش  روانشاسی ،  حقوقی ، شرعی ، روابط زنا شویی و ... مخصوص زوجین که در آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی  برگزار می‌ شود شرکت کنند این جلسه جداگانه برای آقا و خانم برگزار می شود.