عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نظام ارجاع الکترونیک سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتستان آغاز شد

محمدحسین دریسی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ارائه خدمات سطح‌بندی شده در قالب نظام ارجاع الکترونیک سلامت است.
دریسی افزود: بر اساس این سیستم، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات به پزشک خانواده مراجعه کرده و تشکیل پرونده می‌دهند، مراجعه‌کننده در نقطه تماس اول توسط کارکنان تیم سلامت شامل بهورز، مراقب سلامت و پزشک خانواده در سطح اول خدمات، مراقبت می‌شوند.
وی اظهار داشت: در صورت نیاز به خدمات سطح بالاتر، پزشک خانواده بیمار را به صورت هدایت‌شده و پس از تکمیل فرم ارجاع به سطوح بالاتر یعنی تخصصی، فوق تخصصی، مراکز پاراکلینیکی خاص و بیمارستان ارجاع می‌دهد.
دریسی تصریح کرد: واحد ارائه‌دهنده خدمات سلامت سطح دو موظف است با ارائه بازخورد کتبی در فرم بازخورد به ارجاع دهنده (در همان سطح یا سطوح پایین‌تر) تیم سلامت ارجاع دهنده را از نتیجه، برنامه درمان و پیگیری بیمار یا پیشرفت کار مطلع سازد تا در پرونده سلامت فرد درج شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در حال حاضر ارجاع پرونده الکترونیک سلامت بیماران به سطح دو، در چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی، امام حسین، دهقاید و نظر آقا اجرایی شده است و طی یک هفته بعد از اجرایی شدن در این چهار مرکز، در مراکز دیگر شهرستان که تحت پوشش برنامه پزشک خانواده هستند نیز این طرح اجرایی شود.
باید یادآور شد، جلسه هماهنگی و آموزشی آن توسط شبکه بهداشت و درمان به پزشکان عمومی و متخصصین بخش دولتی در راستای اجرای بهتر و مطلوب این برنامه برگزار شده است.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰