عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

امام‌جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر: باید رویکرد آموزش پیشگیرانه در خصوص ناهنجاری‌های مادرزادی مدنظر قرار بگیرد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست هیات امناء موسسه خیریه محکم و افتتاح دفتر این موسسه در استان بوشهر اظهار داشت: بیماری ناهنجاری مادرزادی اقتصاد خانواده را دچار بحران می‌کند چون هزینه این بیماری بسیار زیاد است و به‌نوعی خانواده و محیط پیرامونی را درگیر خود می‌کند.
امام‌جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: بیماری ناهنجاری مادرزادی موجب از بین رفتن تمرکز ذهنی و آرامش روحی و روانی بیمار، خانواده و محیط پیرامونی می‌شود و همچنین موجب ضربه زدن به حوزه اقتصاد خانواده به شکل خیلی جدی و از آن‌طرف ایجاد بحران منابع انسانی در جامعه می‌کند.

کار در عرصه درمان بیماران ناهنجاری‌های مادرزادی یک کار بنیادی و استراتژیک است


وی بابیان اینکه کار در عرصه درمان بیماران ناهنجاری‌های مادرزادی یک کار بنیادی و استراتژیک است تصریح کرد: اگر این بیماران درمان شوند و به حدی برسیم که این افراد در آینده تولید علم، محصول دانش‌بنیان و تولید فکر کنند درنتیجه پیشرفت جامعه را در بر خواهد داشت.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: درمان بیماری ناهنجاری‌های مادرزادی درازمدت و هزینه‌بر است، بنابراین آموزش پیشگیرانه در این خصوص باید مدنظر قرار بگیرد و در این راستا صداوسیما و ستادهای نماز جمعه از هرگونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.
وی بابیان اینکه آموزش و نگهداری از بیماران با ناهنجاری‌های مادری‌ نیز حساس است افزود: بسیاری از خانواده‌های دارای این نوع بیمارها، آگاهی کاملی از روش نگهداری و پرستاری صحیح ندارند، بنابراین همین موضوع موجب تشدید این بیماری می‌شود.

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه درمان بیماران ناهنجاری‌های مادرزادی ضروری است


امام‌جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: خیلی از افراد از بسیاری روش‌های درمانی و حمایتی ازجمله مراجعه به موسسه محکم اطلاع ندارند، بنابراین باید در این خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود و باید روح ناامیدی از خانواده این بیماران گرفته شود و روند درمان آن‌ها در مسیر صحیح قرار داده شود.
وی بابیان اینکه نکته بعدی مدیریت درمان این نوع بیماران است، درمان خود یک نوع مدیریت است که هم‌خانواده باید آموزش مدیریت درمان ببیند و هم خود موسسه در استان‌ها و شهرستان‌ها باید کاملاً دارای شمع و دانش مدیریت در عرصه درمان باشند تصریح کرد: بسیاری از بیماران به دلیل عدم مدیریت درمان توسط خانواده‌ها دچار بحران جدی می‌شوند.
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی با حضور امام‌جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، مدیرعامل و رئیس هیات امنای موسسه خیریه محکم، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مسئولین استانی رسماً کار خود را در بوشهر آغاز کرد.


انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳