عمومی | دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

ارتقاء و بهینه‌سازی قطعات گیربکس های اتوماتیک (CVT ) خودروهای ساخت شرکت کرمان موتور، توسط محققین پژوهشکده انرژی



به گزارش روابط عمومی دانشگاه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ارتقاء و بهینه‌سازی قطعات گیربکس‌های اتوماتیک (CVT ) خودروهای ساخت شرکت کرمان موتور، توسط محققین پژوهشکده انرژی با همکاری متخصصان شرکت کرمان خودرو صورت پذیرفت.

دکتر سیدمحمدحجت محمدی رئیس پژوهشکده انرژی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) در رابطه با مفهوم اقتصاد مقاومتی، «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.»، اظهارداشت: درهمین راستا و با توجه به رسالت دانشگاه مبنی بر رفع مشکلات جامعه و ارتباطات موثر بین صنعت و دانشگاه، محققین پژوهشکده انرژی با همکاری متخصصان شرکت کرمان خودرو، اقدام به ارتقاء و بهینه‌سازی قطعات گیربکس‌های اتوماتیک (CVT ) خودروهای ساخت شرکت کرمان موتور نمودند. وی با عنوان این نکته که تحریم‌ها مانع تامین به موقع قطعات گیربکس خودرو‌ها بوده، تصریح کرد: محققین پژوهشکده توانستند با بررسی قطعات معیوب به تکنولوژی ساخت این قطعات دست یافته و علاوه بر بهبود کیفیت و بهینه‌سازی عملکرد، موجب صرفه‌جویی ارزی و رونق تولید نیز شوند.

رئیس پژوهشکده انرژی در ادامه افزود: شرکت کرمان خودرو نیز در جهت تقویت همکاری با دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و به منظور تکمیل و تجهیز آزمایشگاه سوخت و احتراق این پژوهشکده، تعدادی موتور ازمحصولات این شرکت را در اختیار پژوهشکده قرار داده است.

وی همچنین اضافه نمود: پس از تکمیل و بهره‌برداری از آزمایشگاه مذکور، این پژوهشکده آمادگی خواهد داشت که خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی متنوعی را در اختیار آن شرکت قرار دهد که از جمله این خدمات آزمایشگاهی می‌توان به اندازه‌گیری توان و گشتاور موتور، آنالیز فرآیند احتراق و تحلیل ترمواکونومیکی سیکل‌های تولید توان اشاره نمود.

این مقام مسئول در پایان سخنانش تاکید کرد: در شرایط کنونیِ جامعه، دانشگاه‌ها در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی نقش موثری در رفع موانع و مشکلات صنعت و جامعه خواهند داشت. وی ضمن اظهار خرسندی و قدردانی از عزم دفتر منطقه‌ای شرکت کرمان موتور در استفاده از دانش بومی و حمایت از تحقیقات دانشگاهی،  ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها در آینده گسترش بیشتری خواهد داشت.