عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی و بهداشتی وزیر بهداشت در شهرستانهای مرند و شبستر

پنجشنبه دهم مرداد شهرستانهای مرند و شبستر میزبان وزیر بهداشت شدند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه به اتفاق ریاست این دانشگاه و هیئت همراه مورد استقبال مسئولین استان و شهرستان مرند قرار گرفتند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این سفر که بعد از ظهر روز دهم مردادماه اتفاق افتاد کلنگ زنی آغاز عملیات احداث بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی این شهرستان بر زمین زده شد. گفته می شود ساخت بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی یکی از آرزو های مردم این شهرستان بود که در سفر هیئت دولت کلنگ زنی آن توسط وزیر بهداشت انجام شد. همچنین با حضور دکتر نمکی  مرکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز در این شهرستان افتتاح گردید. مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی در زمینی با زیربنای  ۷۰۶ متر مربع  و با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در این سفر به بهره برداری رسید. لازم به ذکر است خانه بهداشت ابرغان و انامق با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به صورت غیر حضوری افتتاح شد. در ادامه حضور در مرند، وزیر بهداشت به شهرستان شبستر، سفر کرده و ۷۸ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز را به طور همزمان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد. این طرح های عمرانی و بهداشتی که شامل اورژانس بیمارستان فاطمیه شبستر، مرکز سلامت شهر علیشاه و روستای دیزج شیخ مرجان و خانه بهداشت روستای سفید کمر بود افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. ضمنا در این آیین مخزن ۱۲۰۰۰ لیتری اکسیژن بیمارستان فاطمیه این شهرستان  و ۸ واحد زیست پزشکان و پد بالگرد نیز رونمایی شد.
لازم به ذکر است اورژانس بیمارستان فاطمیه در فضایی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با هزینه ۴۰ میلیارد ریال با مشارکت خیّر اهل دریان، آقای پورکریمی احداث و تجهیز شده است. دکتر نمکی در این مراسم ضمن تجلیل از این خیر دریانی از واحد های مختلف اورژانس بازدید کرده و از لوح یاد بود مربوط به آن پرده برداری کرد.
گفتنی است وزیر بهداشت قبل از حضور در بیمارستان شبستر با حضور در شهر علیشاه از مرکز جامع سلامت این شهر بازدید کرده آن را افتتاح نمود.