تشریح روند سیستم نوبت دهی الکترونیک (سامانه پرونده الکترونیک سلامت )
وبدا؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در تشریح روند سیستم نوبت دهی الکترونیک گفت: بیمار در هر مرحله جهت دریافت خدمات سلامت (ویزیت، پاراکلینیک و ...) یک شناسنامه الکترونیک دریافت می کند.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان در خصوص ارائه خدمات در مرکز خدمات جامع سلامت اظهار داشت: بیمار با مراجعه به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت خود و پذیرش در صندوق سامانه سیب، توسط پزشک خانواده ویزیت و پس از روئیت و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در سامانه سیب، نیاز وی به خدمات سطح تخصصی بررسی می شود.
به گفته وی، در مرحله بعد با ارجاع الکترونیک و صدور کد ارجاع و اخذ نوبت الکترونیک جهت مراجعه به سطح تخصصی، نتیجه ویزیت متخصص توسط پزشک دریافت و پیگیری درمان صورت می گیرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه پذیرش بیماران ارجاعی در بیمارستان ها و کلینیک ها به صورت ویژه انجام می شود افزود: بیمار با ارجاع به بیمارستان و کلینیک با استفاده از نوبت قبلی، شناسایی الکترونیکی نوع بیمه بیمار (استحقاق سنجی بیمه) صورت گرفته و پس از پذیرش و بازیابی پرونده الکترونیک سلامت در سامانه HIS ، ویزیت وی توسط پزشک متخصص انجام می شود.
درخشان، ثبت و ارسال الکترونیکی نتیجه ویزیت به پزشک خانواده مربوطه را آخرین مرحله از روند مراجعه بیمار به بیمارستان و کلینیک عنوان کرد.