عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫رئیس دانشگاه صنعتی قم : دانشگاه صنعتی قم آمادگی خود را جهت فعالیت در حوزه بین الملل اعلام می کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به ارتقای کمی و کیفی دانشگاه صنعتی قم، اقدامات اولیه جهت فعالیت این دانشگاه در حوزه بین الملل در حال انجام است. در این راستا دکتر احمد زاده معاون مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی از این دانشگاه بازدید کرد.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم اساتید جوان و نخبه،کارکنان هدفمند و دانشجویان خلاق را از سرمایه های این دانشگاه دانست و افزود: با توجه به شرایط استراتژیک شهر مقدس قم به ویژه حضور طلاب خارجی و پتانسیل های قابل توجه در دانشگاه صنعتی قم، توانایی فعالیت در حوزه بین الملل را داریم.
وی گفت: از لحاظ علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه ستاد نانوی استان انتخاب شده است . مرکز نوآوری این دانشگاه با دوازده طرح نوآورانه در سطح منطقه ۴ آموزش عالی متمایز است. با افتتاح باشگاه توانمندی های استارت آپ ها زمینه جهت پژوهش، کارآفرینی و اشتغال زایی دانشجویان فراهم شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: کلیه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات آزمایشگاهی ارتقا یافته است. همچنین جهت سهولت مدیریت آزمایشگاه ها و کارگاه ها و رفاه حال دانشجویان،مجتمع سازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها صورت گرفته است.
وی افزود: آزمایشگاه برق دانشگاه صنعتی قم در استان نمونه و کارآمد است. همچنین اقدامات اولیه جهت راه اندازی آزمایشگاه کالیبراسیون نیز صورت گرفته است .
وی از تشکیل کارگروه فضا و ساختمان در دانشگاه خبر داد و افزود: مجتمع سازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها،بازسازی کتابخانه، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات،دانشکده فنی و مهندسی، برق و کامپیوتر،حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی،حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی و... با برنامه ریزی های وِیژه و محاسبات دقیق صورت گرفته است.
دکتر رضایی نور از گسترش همکاری  دانشگاه صنعتی قم با سازمان نظام مهندسی، فنی و حرفه ای،جهاد دانشگاهی، صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران خبر داد و افزود: با توجه به اجرای طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه صنعتی قم،مهارت آموزی دانشجویان جهت ورود به بازار کار بسیار مهم و ضروری است که با برگزاری دوره های مهارتی مختلف بیش از ۸۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار شده اند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم از ارتقای ۴۰ درصدی بودجه عمومی دانشگاه با حمایت مسئولین استانی و کشوری خبر داد و افزود: بودجه تملک دارایی، تجهیز و تعمیر دانشگاه به میزان ۲۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین با تجهیز آشپزخانه دانشگاه به وسایل طبخ جدید و بهسازی سالن غذاخوری، در این زمینه در گروه دانشگاه های سطح یک قرار داریم.
وی میز خدمت الکترونیکی ،انجام کلیه فرآیندها به صورت الکترونیکی،احداث مرکز محاسبات سریع، کسب مجوز انتشار کتب دانشگاه ، رشد کمی و کیفی کتابخانه دانشگاه را از جمله دیگر فعالیت های دانشگاه طی یک سال اخیر دانست.