عمومی | دانشگاه فرهنگیان

نقش اساسی معلم در حفظ جایگاه و معرفی خود به جامعه ضروری است

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نقش اساسی معلم در حفظ جایگاه و معرفی خود به جامعه را ضروری دانست و با اعلام خودیابی به عنوان عالی ترین نوع نیاز انسان در اجتماع تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان، در نخستین دوره آموزش خودآگاهی، در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان، در سالن اجتماعات شهید باهنر این دانشگاه، تصحیح ادراک را نتیجه خودآگاهی دانست و گفت: شناخت و درک صحیح از خود، تعامل درست و شایسته با جامعه پیرامونی را به همراه دارد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، ایجاد حس خوب در اطرافیان را از جمله ویژگی های شخصیتی افراد فرمند برشمرد و گفت: این افراد به واسطه درک درست از خود، و به سبب داشتن برخی ویژگی ها الگوی دیگران محسوب می شوند و حتی می توانند برای آنها الهام بخش هم باشند.

وی، همچنین این افراد را برخوردار از قدرتی دانست که به راحتی می توانند جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به سمت و سوی خود جذب کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان،  منابع انسانی را مهم ترین دارایی یک سازمان معرفی کرد و افزود: دستیابی به یکپارچگی، علاوه بر تلاش مستمر نیازمند تعامل مثبت و سازنده عوامل انسانی با یکدیگر است. بنابراین ضروری است تمام اعضاء سازمان با برخورداری از حسی مشترک از مقصود مشترک، با تعامل و روابط مطلوب انسانی با یکدیگر کار کنند .

وی، با تاکید بر نقش اساسی معلم در حفظ جایگاه و معرفی خود به جامعه از خودیابی به عنوان عالی ترین نوع نیاز انسان در اجتماع سخن گفت و افزود: انسان باید بتواند آن چه که می تواند بشود، بشود. چرا که در این صورت شاهد خودشکوفایی، خودآگاهی و خودیابی فرد خواهیم بود.

دکترکچوئیان، روابط سازمانی را مبتنی بر سلسله مراتب اداری ذکر و با متفاوت برشمردن نوع ارتباطات سازمانی با دیگر روابط اجتماعی، افزود: رفتار و عملکرد سازمانی هر شخص، گویا و معرف شخصیت وی است. بسیار به جا و شایسته است در مورد نوع کارهای انجام شده خود در سازمان از اطرافیان خود جویا شویم و بازخوردی از رفتار سازمانی خود دریافت نماییم.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، منتقد بودن و انتقادپذیر بودن را از جمله ویژگی های برجسته کارمند اعلام کرد و گفت: دریافت بازخورد و خودگشودگی دو عامل مهم در تصحیح ادراک است. با دریافت عیب و ایراد خود از اطرافیان، قطعا شاهد اصلاح و بهبود رفتار و عملکرد خود خواهیم بود. بنابراین ضروری است، با تاب آوری و بالا بردن آستانه تحمل خود، پذیرای انتقادهای سازنده باشیم.

دکترکچوئیان، با تاکید بر عمل برابر با دانسته های خود، از دانش، مهارت و نگرش به عنوان اضلاع مثلث شایستگی یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی حاکمیتی، برنامه محور، تربیت محور و استراتژیکی ترین دانشگاه کشور است. بنابراین صداقت، شفافیت، خودآگاهی، اعتماد به نفس، و انتقادپذیر بودن از جمله عوامل موثر در بالندگی و استمرار این بالندگی است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان، برخورداری از شخصیت رشد یافته، برانگیخته، قوی و توانمند را اثرگذار در نوع ارتباطات انسانی دانست و گفت: مبنای روابط ما ارزش هایی چون دانش افزایی، خیرخواهی، خدمت رسانی، سود و احترام متقابل، شادابی و نشاط، گسترش اخلاق و سرانجام عبودیت و بندگی خدا در راستای تحقق اهداف و حداکثر سود و لذت برای خویش و اطرافیان است.