عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر: ارایه خدمات ویژه و رایگان به مادران باردار در شهرستان دیّر

احمد آخوندی در نشست هم‌اندیشی پزشکان خانواده شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت، ارتقای شاخص‌های سلامت مادران است که بسته‌های مراقبتی خوبی در این زمینه تدوین‌شده است.
وی گفت: مراقبت‌های پیش از بارداری یکی از برنامه‌های مهمی است که بر این اساس کلیه خانم‌ها می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و به‌صورت رایگان خدمات را دریافت کنند.
وی افزود: در این مراکز وضعیت سلامت مادر برای تحمل دوران بارداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و مادران در حین بارداری نیز می‌توانند از خدمات «مراقبت‌های ادغام یافته سلامت مادران» استفاده کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: این مراقبت‌ها به‌صورت کامل و رایگان در مراکز تابعه ارائه می‌شود و مادران مورد ویزیت مراقب سلامت و پزشک قرارگرفته و در صورت نیاز ارجاعات تخصصی در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد و پس از زایمان نیز سه بار مورد مراقبت‌های پس از بارداری قرار می‌گیرند.
وی گفت: کلاس‌هایی نیز در دوران بارداری برگزار می‌شود که اهمیت سلامت دوران بارداری، تغذیه در این دوران، شیردهی صحیح و واکسیناسیون بیان می‌شود.
آخوندی با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار ارتقاء سلامت مادران کاهش زایمان به طریق سزارین است تصریح کرد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی با تلاش بر ترویج زایمان طبیعی و ممانعت از انجام سزارین‌های غیرضروری و بدون اندیکاسیون نیز برقرار است.
وی یادآور شد: بیش از ۶۶۰ مادر باردار زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر قرار دارد که از این تعداد ۴۹ نفر مادر پرخطر بوده که خدمات ویژه و رایگان دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰