عمومی | سازمان ملی استاندارد - پژوهشگاه استاندارد

مشارکت پژوهشگاه استاندارد در برگزاری سمپوزیوم کشوری مقاومت میکروبی

مقاومت میکروبی یک معضل جهانی می‌باشد که طی سالیان گذشته گستره آن فزونی یافته است و در دهه آتی یکی از چالش‌های بهداشتی پیش رو خواهد بود. با توجه به اهمیت موضوع، دومین سمپوزیوم کشوری اپیدمیولوژی با موضوع "مقاومت میکروبی" در تاریخ 16 اسفندماه در انستیتو پاستور ایران برگزار شد.
این سمپوزیوم توسط انجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایران، بورد اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و انستیتو پاستور ایران و با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی کشور، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، اداره کل روابط بین‌الملل وزارت بهداشت، دفاتر سازمان جهانی بهداشت در ایران و مدیترانه شرقی و سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌های مرتبط برگزار شد.
در این مراسم سرکار خانم فهیم‌دخت مختاری عضو هیات علمی پژوهشگاه استاندارد به عنوان نماینده سازمان ملی استاندارد شرکت نموده و پیرامون گسترش مقاومت میکروبی و راه‌های مقابله با آن با ارائه سخنرانی، تجربیات خود ر ابه اشتراک گذاشتند. ضمن سخنرانی ایشان تأکید نمودند که استانداردهای تجزیه و تحلیل خطر مقاومت ضد میکروبی غذازاد در سال 1392 تدوین شده است و استانداردهای کدکس با ارائه راهنمای آنالیز ریسک مقاومت میکروبی ناشی از غذا و راهکارهایی برای مصرف منطقی و مسئولانه مواد آنتی میکروبیال در مواد غذایی می‌تواند به کاهش مقاومت میکروبی کمک کند.