عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

افزایش آگاهی عمومی سبب کنترل بیماری هپاتیت ویروسی می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری در نشست با مدیر دفتر پرستاری، پزشک عفونی و مدیران واحدهای مختلف و سرپرستاران مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: هدف از بزرگداشت روز جهانی هپاتیت، ایجاد یک فرصت برای آموزش و بالا بردن سطح دانش افراد جامعه، آشنا شدن آن‌ها با انواع هپاتیت عفونی و غیر عفونی به عنوان یک بیماری تهدیدکننده سلامت جهانی و همچنین حفظ سلامت یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن یعنی کبد است.
وی تصریح کرد: در روز جهانی هپاتیت، علاوه برافزایش میزان آگاهی نسبت به انواع مختلف بیماری هپاتیت و روش‌های انتقال آن، بر جلوگیری از ابتلا به این بیماری و کنترل آن و افزایش واکسیناسیون نیز تاکید می‌شود.
سوپروایزر کنترل عفونت مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: هپاتیت ویروسی در یک مکان یا در میان یک مجموعه از افراد خاص یافت نمی‌شود؛ این اپیدمی واقعاً جهانی است و می‌تواند میلیون‌ها نفر را بدون آنکه آگاه باشند، تحت تاثیر قرار دهد.
الهام عربی عنوان کرد: با در دسترس بودن واکسن‌های موثر و درمان‌های جدید برای هپاتیت، حذف هپاتیت ویروسی قابل دستیابی است اما آگاهی و درک بیشتر از بیماری و خطرات ناشی از آن لازم و ضروری است.
سوپروایزر آموزش سلامت مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر، آمنه خدادای نیز گفت: برگزاری جلسه آموزشی برای سرپرستاران با حضور دکتر فاطمه عباسی متخصص عفونی، تهیه و توزیع پکیج آموزشی برای بخش‌های درمانی، راند، بازدید از بخش‌های اداری و درمانی، برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی، یادآوری نکات مهم در هپاتیت، تحویل پمفلت هپاتیت به بخش‌ها، برگزاری کلاس آموزش همگانی در درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری کلاس آموزشی در گروه‌های پرخطر تالاسمی و دیالیز ازجمله فعالیت‌هایی بود که با همکاری مدیر خدمات پرستاری زهرا حیدری سروستانی – واحد آموزش سلامت و کنترل عفونت این مرکز انجام شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس به مناسبت روز جهانی هپاتیت جلسه‌ای با حضور رییس بیمارستان، مدیر دفتر پرستاری، پزشک عفونی و مدیران واحدهای مختلف و سرپرستاران برگزار شد.

انتهای پیام/ ر.ک –۴۰۷۰
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید