عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان

حمایت امام(ره) از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، نشان از توجه جدی ایشان به آموزش عالی دارد

عالمیان مطرح کرد:

حمایت امام(ره) از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، نشان از توجه جدی ایشان به آموزش عالی دارد

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: حمایت ویژه حضرت امام خمینی (ره) و بنیانگذار جمهوری اسلامی از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، نشانه توجه ویژه آن امام حکیم به مقوله آموزش عالی و راه اندازی یک دانشگاه اسلامی در خور انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار آنا از کاشان : نشست هم اندیشی اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با حضور اصغر عالمیان مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با موضوع هدایت تحصیلی متقاضیان آموزش عالی و راههای موثر جذب دانشجو، در تالار اندیشه این دانشگاه، برگزار شد.

عالمیان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به توسعه آموزش عالی، در برنامه نظام جمهوری اسلامی بوده و کمک مالی یک میلیون تومانی حضرت امام «ره» به دانشگاه آزاد اسلامی، نشانه ی خوبی برای توسعه ی این اندیشه در مدل آموزش عالی مردمی می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان اولین دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان اصفهان و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای کشور، توانسته است با توسعه کیفی و کمی، نقش موثری در توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان داشته باشد و ما امروز به عنوان متولیان دانشگاه باید بتوانیم با برنامه ریزی و سازماندهی بهتر، سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در آموزش عالی بیش از پیش، ارتقا و افزایش دهیم.

عالمیان در ادامه خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم و فناوری باید با جدیت به مساله بغرنج موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی که بدون کمترین امکانات دانشگاهی و به رغم نداشتن هیات علمی تمام وقت، رشد قارچ گونه یافته و به ثبت نام دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می پردازند، رسیدگی کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ذکر بخشی از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور و تولید فناوری، اظهار کرد: همانگونه که وزارت علوم در موضوع مراکز علمی کاربردی نظارت های خوبی اعمال کرده و بخشی از این مراکز را تعطیل نمود، در خصوص موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی نیز باید این روند را ادامه دهد.

عالمیان افزود: با توجه به سوابق قریب به ۴ دهه حضور موفق دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه آموزش عالی ایران، باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که متقاضیان ورود به آموزش عالی خصوصا دانش آموزان، خانواده ها و معلمان و دبیران محترم، از کیفیت، امکانات، توانمندی ها و قابلیت های واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی یابند.

مدیرکل روابط عمومی استان اصفهان با اشاره به هرم هیات علمی با تجربه و غنی، وجود کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز و زیرساخت های لازم در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر این باوریم که می توانیم با هم اندیشی و استفاده از تجربیات دانشگاه های بزرگ دنیا در چگونگی جذب جوانان با استعداد و نخبگان متقاضی تحصیلات عالی، سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در تولید علم و فناوری و نقش آفرینی در حرکت عمومی کشور در اقتصاد دانش بنیان، بیشتر نمائیم.

در پایان این جلسه، تعدادی از اساتید و همکاران با انتقاد از توسعه بی رویه موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی در کاشان، به ارائه نقطه نظرات خود در رابطه با؛ وجود موانع دست و پا گیر درون سازمانی در انعقاد طرح های برون دانشگاهی، موانع موجود در انطباق سر فصل دروس با نیازهای صنعت و جامعه، مشکلات بوجود آمده در تخصیص بودجه، لزوم بازگرداندن اختیارات واحدهای دانشگاهی بر درآمدهای غیر شهریه ای، لزوم توجه بیشتر به خدمات و امور رفاهی اساتید، کارکنان و دانشجویان و.....پرداختند