عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

تغییرات مبحث ۱۱ مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی نهایی شد

تغییرات مبحث ۱۱ مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی نهایی شد

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان روز یکشنبه، ششم مردادماه سال جاری با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای اتاق تعاون در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران افتتاح شد.
در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ۹۵۰  غرفه، دایر شده و چین، کره، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، سوئد و کانادا از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
این نمایشگاه از ششم مردادماه به مدت سه روز برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اینکه صنعتی سازی در کشور رونق یابد، باید درمبحث ۱۱ قانون مقررات ملی ساختمان تغییراتی صورت می‌گرفت که این تغییرات انجام گرفته و نهایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعتی سازی علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی در کاهش زمان، قیمت و کیفیت ساخت و ساز نیز تاثیرگذار است.
اسلامی همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کمتر از یک دهه، تحول اساسی در بخش صنعت ساختمان در کشور صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: برای پیشرفت بیشتر در این صنعت، نیاز به تحول اساسی در حوزه مصالح ساختمانی و تاسیساتی داریم.
اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان عنوان کرد: در این نمایشگاه نیز غرفه‌هایی وجود دارد که از نظر فناوری با کشور‌های دیگر رقابت و یک سوم تولیدات خود را صادر می ‌کنند.
وی اضافه کرد: برای اینکه صنعتی سازی در کشور رونق یابد، باید در مبحث ۱۱ قانون مقررات ملی ساختمان تغییراتی صورت می‌گرفت که این تغییرات انجام گرفته و نهایی شده است.
وی گفت: در طرح رونق تولید، سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود که از این میزان ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد توسط مردم ساخته می‌شود. روندی که به رونق ساخت و ساز منجر خواهد شد.
اسلامی ادامه داد: برنامه دولت خانه دار شدن مردم را سرعت می‌دهد ضمن اینکه در این برنامه از موضوع صنعتی‌سازی استفاده می‌کنیم.
وی گفت: در شرایط کنونی که به بهینه‌سازی در حوزه انرژی و منابع نیازمندیم باید ساخت سنتی خانه پایان و صنعتی سازی آغاز شود.

وی افزود: خوشبختانه در کمتر از یک دهه گذشته تحول اساسی در صنعت ساختمان ایجاد شده است. ما برای پیشرفت نیاز داشتیم که تحولی اساسی در مصالح ساختمانی و تاسیساتی به‌وجود بیاید و لوازمی تولید شود که بتواند صنعتی‌سازی را پشتیبانی کند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در غرفه‌هایی که امروز در این نمایشگاه بازدید کردیم، تولیدکنندگان نشان داده‌اند که در تراز کشورهای پیشرفته قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند سهم بازار صادراتی داشته باشند. در بازدید از  این نمایشگاه دیدیم که خوشبختانه همه تولیدات، تولیدکنندگان به فروش می‌رسد و یک سوم این تولیدات صادر می‌شود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره تاثیر این نمایشگاه در صنعت ساختمان گفت: این نمایشگاه‌ها مرکز عرضه توانمندی‌های کشور است و تولیدکنندگان داخلی با توجه به حضور شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی، در معرض هم‌افزایی قرار می‌گیرند.
به گفته وی یکی از پیشران‌های تولید ملی، رونق بخش ساخت مسکن است و این نمایشگاه هم در این راستا تاثیرگذار خواهد بود.