عمومی | دانشگاه الزهرا

ملاقات رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با ریاست دانشگاه الزهرا

دکتر محمد کاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه به اتفاق دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ظهر روز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ با حضور در دانشگاه الزهرا با دکتر مهناز ملانظری رئیس این دانشگاه ملاقات کردند. در این نشست دکتر مهدی سیف برقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دکتر پریچهر حناچی مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه حضور یافتند. مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با اساتید متخصص در حوزه مطالعات سیاسی و بین المللی با برگزاری نشست ها و میزگردها و سخنرانی های مفید و کاربردی در زمینه ارتقاء روابط بین الملل در داخل و خارج از کشور فعالیت دارد. دکتر سجادپور دکتری علوم سیاسی و استاد تمام روابط بین الملل در دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه می باشد. دانشکده روابط بین الملل زیر مجموعه وزارت امور خارجه است که همکاری و ارتباط تنگاتنگی با مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه دارد.

در این ملاقات رئیس دانشگاه الزهرا به معرفی این دانشگاه و امکانات و استعدادهای ویژه ی آن در عرصه همکاریهای بین المللی پرداخت. وی با اشاره به تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه و همکاری با اساتید بین المللی ، بر سیاست بین المللی سازی دانشگاه الزهرا تاکید نمود.

رئیس مرکز مطالعات وزارت امور خارجه با اشاره به وجود پژوهشکده مطالعات زنان و گروه مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه الزهرا به اهمیت تربیت مدیران زن در عرصه روابط بین الملل اشاره نمود. وی افزود مجموعه آرشیوی وزارت امور خارجه به منظور انجام تحقیقات و پژوهشهای دانشگاهی در اختیار اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه الزهرا قرار دارد. وی با تاکید بر تاثیر همکاریهای بین المللی دانشگاهی در تسهیل روابط بین المللی کشور، بر اهمیت همکاریهای بین المللی آموزشی و پژوهشی دانشگاههای کشور صحه گذارد. مرکز مطالعات وزارت امور خارجه دارای سه نشریه مطالعات بین الملل در حوزه های: سیاست و تاریخ روابط خارجی، و آسیای مرکزی و قفقاز می باشد.

لینک خبر