عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

رونمایی از تولید بسته‌های آموزشی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

تورج اسدی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه درباره رونمایی از محصول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اظهار کرد: این نمونه‌های تولیدی در شرکت مروارید پارس به مدیرعاملی سمانه رضایی‌زاده تولید و در مرحله آزمایش در بازار هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تغییرات روزمره تکنولوژی، اقتصاد، شغل و ... ایجاب می‌کند تا افراد در سطوح مختلف به‌ویژه کودکان آموزش‌هایی متناسب با رشد فکری خود ببینند، این هسته فناور دست به ابداعی جدید در این حوزه زده است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد بندرعباس بیان کرد: بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، فنلاند و هلند تغییرات اساسی در آموزش خود ایجاد کرده‌اند که در همین راستا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هر سه سال یک‌بار عملکرد نظام‌های آموزشی در کشورهای عضو و دیگر کشورها در سراسر جهان را ارزیابی می‌کند که این آزمون دانش، مهارت و قابلیت‌هایی نظیر تفکر انتقادی دانش‌آموزان، اعتمادبه‌نفس را می‌سنجد.

اسدی ابراز امیدواری کرد این محصول بتواند جای پای خود را در بازار هدف باز و به تولید انبوه برسد.

مدیرعامل شرکت مروارید پارسی نیز در گفتگو با آنا هدف از انجام این پروژه را تعلیم و تربیت کودکان و دانش‌آموزان به روش‌های علمی و پژوهشی قلمداد کرد که در شکل‌دهی افکار و طراحی اهداف کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

سمانه رضایی‌زاده افزود: یکی از کارهایی که در این ارتباط می‌تواند راهگشا باشد، تدوین، آماده‌سازی، بسته‌بندی و بومی‌کردن دوره‌ها و بسته‌های آموزشی است تا بتوان شکاف بین‌آموزشی را که دانش‌آموزان در مدارس مختلف با آن روبه‌رو هستند، جبران کند.

وی به این تولیدات آموزشی اشاره و اظهار کرد: در طراحی و بسته‌بندی این تولیدات کمک آموزشی،  سطح‌بندی متناسب با سن دانش‌آموز، مکمل درس‌های همان سال تحصیلی بودن، داشتن هزینه حداقل برای والدین متقاضی، هدفمندی و دوراندیشی آموزشی و مواردی از این قبیل به کار گرفته شده تا از جذابیت و ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان برخوردار باشد.

رضایی‌زاده تاکید کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در تدوین بسته‌های کمک‌آموزشی تلاش خواهیم کرد تمام مفاهیمی که قرار است دانش‌آموز یاد بگیرد، به‌صورت بازی آموزشی تدوین و متناسب با آن، کاتالوگ محصل نیز آماده شود؛ چراکه تاثیر بازی در امر آموزش به مراتب بیشتر از سایر روش‌های آموزشی است و دانش‌آموزان تمایل زیادی به بازی‌کردن دارند.

وی گفت: این طرح مشابه ایرانی با این سبک و سیاق ندارد و نمونه‌های خارجی آن نیز به دلیل تضاد فرهنگی قابل ارائه در کشور نیست و  به‌دلیل استفاده ترکیبی از تجربه، علم و فرهنگ بومی-اسلامی و تلفیق آن با مفاهیم آموزشی، امکان رقابت را برای سایران سخت کرده است.

مدیرعامل شرکت مروارید پارس درباره مشکلات پیش روی توسعه این محصول افزود: با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ مواد اولیه، نیاز است دانشگاه آزاد اسلامی در این امر سرمایه‌گذاری و حمایت‌های لازم را انجام دهد تا بتوان در شناخت و فروش این محصولات موفق عمل کرد.

کارگروه ما متشکل از استادان دانشگاه، کارمندان و بازنشستگان صنعت و علاقه‌مندان به حوزه‌ کودکان است و تلاش کارگروه ما بر این بوده که بسته‌های کمک‌آموزشی به‌صرفه و ارزان و در عین حال کارآمد به جامعه عرضه کند.