عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

آغاز فاز دوم «بررسی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوار و فرد»، در استان قزوین

پس از آن که اولین مرحله «بررسی ملی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوار و فرد» زمستان سال گذشته، اجرا شد؛ دومین مرحله این طرح از ابتدای مرداد ماه تا پایان شهریور ماه  ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد.

عطیه رزازی، کارشناس مسوول بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این مطلب، گفت: با توجه به اینکه ۲۶ خوشه از ۵۲ خوشه اختصاص یافته به استان قزوین در مرحله اول تکمیل شد، در این مرحله از ۲۶ خوشه باقی مانده، شامل ۱۰۴ خانوار، پرسشگری انجام خواهد شد.

این کارشناس، خوشه ها را شامل ۱۲ خوشه در شهرستان قزوین، پنج خوشه در شهرستان البرز، چهار خوشه در شهرستان تاکستان،  شهرستان های آبیک و بویین زهرا هر کدام دو خوشه و یک خوشه در شهرستان آوج اعلام کرد. رزاری افزود که در اجرای این طرح، معاونت سیاسی و امنیتی و اداره آمار و بودجه استانداری، نیروی انتظامی و صدا و سیما با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مشارکت خواهند داشت.

به گفته کارشناس مسوول بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هدف از اجرای این بررسی، تعیین وضعیت تغذیه‌ای خانوارها و بررسی تغییرات الگوی غذایی در خانوارهای ایرانی است و پس از اتمام هر دو مرحله، نتایج حاصل از این بررسی، توسط انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور اعلام می شود. رزازی اضافه کرد که آخرین بررسی کشوری الگوی غذایی خانوارها، در سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ انجام شده است.