عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در جمع مسئولان روابط عمومی: جایگاه روابط عمومی‌ها ارتقاء یابد؛ روابط عمومی‌ها مشاورانی امین هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس خواستار ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد و گفت: باید از ظرفیت مسئولان  روابط عمومی‌ها به عنوان مشاورانی امین بیش از پیش بهره برد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی ‌وحرفه‌ای استان فارس، دکتر محمدجامعی در جمع مسئولان روابط عمومی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های استان فارس که در دوره آموزشی روابط عمومی شرکت کرده بودند، اظهار داشت: این دوره نخستین دوره‌ای است که در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ویژه مسئولان روابط عمومی برگزار می‌شود که امیدوارم موثر واقع شده و به عنوان یک الگو در سایر استان‌ها نیز اجرایی شود.

وی بیان کرد: با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله روابط عمومی‌ها به دنبال این هستیم  تا با گفتمان مشترک، یکسان‌سازی روندها و اصلاح فرآیندها در دانشکده های فنی و حرفه ای باعث ارتقاء جایگاه  دانشگاه فنی و حرفه‌ای شویم.

جامعی گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به سمتی پیش رفته‌ایم که با استفاده از توانمندی‌های کارکنان واحد استانی ، آموزش‌های مختلف را ارائه می‌دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس همچنین به نقش روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در دانشگاه جایگاه مهمی دارد و باید مشاورانی امین و زبان گویا برای رئیس دانشگاه باشند و بیش از پیش جایگاه آنان ارتقاء یابد.

جامعی گفت: در دانشکده‌های فنی این استان فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود اما انعکاس مطلوب ندارد که در این زمینه روابط عمومی‌ها می‌توانند این فعالیت‌ها را به جامعه معرفی کرده و در پی آن با مسئولان شهرستان‌ها ارتباط گرفته و به ارتقاء دانشگاه کمک کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه هنوز این دانشگاه برای عده‌ای در جامعه ناشناخته است گفت:  با توجه به پتانسیل‌های موجود هنوز نتوانست‌ایم جایگاه دانشگاه را تبیین کنیم که این مهم یکی از وظایف مسئولان روابط عمومی به شمار می‌رود.

جامعی تصریح کرد: معرفی بیش از پیش دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با برگزاری جلسه‌های مختلف با صدا و سیما و برنامه‌سازان دنبال شده که تاکنون مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه استان در چندین برنامه زنده تلویزیونی حضور یافته‌اند.

وی افزود: همچنین برای معرفی بیش از پیش جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همچنین تقویت ارتباط با صنعت در اصناف، اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های مختلف آن از جمله صنعت، آموزش و پژوهش صاحب کرسی هستیم و همواره آموزش هایی به صنعت، نظام مهندسی ساختمان و اصناف ارائه می‌دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه ارائه خدمات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اینکه در دانشگاه افرادی وارد و یا خارج شوند ارزش ندارد و اگر خواستار پیامدهای اجتماعی هستیم،باید در کنار خدمات فنی به رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز توجه و اهتمام ویژه شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در این نشست نقش ارتباطات را در رشد و تعالی دانشگاه موثر دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا با تلاش‌هایی که صورت گرفت، برای نخستین بار در سال ۹۷ موفق شدیم ردیف استانی در سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده کرده و یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان  اعتبار در بحث توازن جذب کنیم.

جامعی گفت: در حال حاضر نیز  به دنبال جذب اعتبارات نفت و گاز، توازن و جذب اعتبارات دیگر از سایر منابع هستیم.

در این نشست علی همزه‌ای از کارشناسان روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز اظهار داشت: در حال حاضر توجه ویژه‌ای به جایگاه روابط عمومی در این دانشگاه شده و ارتقاء بیش از پیش آن نیز در برنامه است.

همزه‌ای با قدردانی از دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های استان فارس خاطرنشان کرد: روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس جزء برترین‌ها در کشور است و با رصد هفتگی که از فعالیت روابط عمومی‌ مراکز استان‌ها داریم، استان فارس ارتباط مناسبی با رسانه‌ها داشته که این جای قدردانی دارد.

بر اساس این گزارش، برای نخستین بار در  دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ، به همت روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی دانشکده های فنی و حرفه ای استان فارس در دانشکده شهید باهنر شیراز برگزار شد .

در این دوره آموزشی که آقایان همزه ای و حبیبی از کارشناسان روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز حضور داشتند، مسئولان روابط عمومی دانشکده های فنی و حرفه ای استان فارس در کارگاه آموزشی دو روزه با مفاهیم خبرنویسی و ارتباط با رسانه های جمعی، سیاست های روابط عمومی در دانشگاه فنی و حرفه ای، عکاسی و فتوشاپ آشنا شدند.

همچنین در این دوره آموزشی که تا سوم مرداد ۹۸ ادامه داشت، پایگاه خبری دانشگاه فنی و حرفه ای به مسئولان روابط عمومی ۱۳ دانشکده های فنی و حرفه ای استان فارس معرفی شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی معاون مالی و اداری  دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس ، مدیرکل حوزه ریاست روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس و روسای دانشکده های شهید رجایی و دختران شیراز نیز حضور داشتند .

انتهای پیام/