عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

حضور ارزیابان وزارتی جهت اعتبار بخشی درمراکز آموزشی ودرمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز






به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز جلسه افتتاحیه اعتبار بخشی با حضور دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، ارزیابان وزارتی ، معاون آموزشی دانشگاه و روسای مراکز آموزشی ودرمانی دانشگاه روز پنجم مردادماه نودو هشت در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار گردید.
دکتر صومی ضمن عرض خوشامد گویی واسقبال از حضور ارزیابان وزارتی در این دانشگاه اظهار داشت : هدف از این اعتبار بخشی ها نه تنها صرفا" رتبه بند ی واحدهای دانشگاهی بلکه اصلاح خودمان وتشخیص وشناسایی نقاط ضعف وقوت در مراکز آموزشی ودرمانی است که پس از ارزیابی وارائه پس خوراند،  نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل وایراد واشکالات اصلاح شود ومیزان کمی وکیفی خدمت رسانی به بیماران در مراکز آموزشی ودرمانی افزایش یابد.
رئیس دانشگاه ادامه داد : روسای مراکز آموزشی ودرمانی ما در تلاش هستند که هم به مردم خدمت صحیحی را ارائه داده و برنامه های در دست اقدام را به خوبی انجام دهند و همه ما باید در این راستا نسبت به کشور، دانشگاه وکار خودمان متعصب باشیم  .
وی ادامه داد: در جهت توسعه کمی وکیفی خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدامات چشمگیری انجام یافته است که از جمله آنها  احداث وتکمیل ساختمانی در بیمارستان الزهراء می باشد . که اخیرا" افتتاح خواهد شد که این مجموعه هم از نظر تجهیزات سخت افزاری وهم از نظر  نرم افزاری برای مادران باردار پر خطر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
وی همچنین تاکید کرد :  دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارای بیشترین میزان در کاهش مرگ ومیر مادران ونوزادان طبق شاخصهای کشوری وجهانی بوده و همچنین دارای اولین بانک شیر مادرکشور است واین موارد جزو افتخارات دانشگاه محسوب می شود .
دکتر صومی با اشاره به احداث و ساخت بزرگترین اورژانس شمالغرب کشور در مرکز آموزشی ودرمانی امام رضا (ع ) تاکید کردکه این پروژه نیز در حال افتتاح می باشد وارزیابان می توانند از این مرکز نیز بازدید نمایند.
دکتر تقی زادیه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه افتتاحیه اعتبار بخشی از مراکز آموزشی ودرمانی تبریزگفت : مراکز مشمول فرایند در این اعتبار بخشی شامل مراکز آموزشی ودرمانی الزهراء ، کودکان، نیکوکاری، امام رضا (ع)، شهداء ، شهید مدنی ، رازی، سینا خواهد بود .
دکتر تقی زادیه با اشاره به میزان وتعداد تخت های مصوب وتختهای فعال در این مراکز ، خلاصه ای از اقدامات اجرائی وعملیاتی در راستای اعتبار بخشی آموزشی مراکز آموزشی ودرمانی دانشگاه را به صورت مبسوط تشریح کرد .
گفتنی است این اعتبار بخشی به مدت ۲ روز ادامه دارد واز روز پنجم مرداد ماه نودو هشت آغاز وروز ششم مرداد ماه اختتام خواهد یافت.