عمومی | دانشگاه سمنان

تقویت مهارت های دانشجویان دانشگاه سمنان برای فعالیت در بازار کار / گام نخست آموزش مهارت به ۱۲۰ دانشجو


رئیس دانشگاه سمنان گفت : به دنبال انعقاد تفاهم دانشگاه سمنان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سالجاری ۱۲۰ دانشجوی علاقه مند این دانشگاه مهارت های مورد علاقه خود را فرا گرفتند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دکتر مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر در آستانه روز ملی کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود : در سال جاری، ۱۲۰ نفر از دانشجویان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی در دانشگاه سمنان، مهارت‌های مدنظرشان را در قالب هشت دوره آموزشی دریافت کردند و همکاری آموزشی طرفین با آغاز سال تحصیلی جدید ادامه خواهد یافت.
دکتر نصیری اظهار داشت : هدف از مهارت محور کردن دانشجویان و  فارغ التحصیلان دانشگاه سمنان آماده شدن قشر جوان تحصیلکرده برای فعالیت در بازار کار و نیز فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان و ارتقاء سطوح مهارت های عمومی دانشجویان است که این طرح با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در حال اجراست .
رئیس دانشگاه سمنان افزود : به همین منظور اجرای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه دانشجویان در محل دانشگاه یا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و گذراندن واحد درسی کارآموزی و کارورزی دانشجویان در کارگاه‌های تخصصی مرتبط با رشته دانشگاهی آنها پیگیری می شود .
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مهارت‌آموزی دانشجویان، تاسیس مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی توسط دانشگاه‌های استان است تصریح کرد : تاسیس این مراکز، این امکان را فراهم می‌آورد تا با استفاده از منابع دانشجویان، مشارکت آموزشگاه‌های  فنی و حرفه‌ای و با توجه به نیاز بازار کار ، برای توانمندسازی دانشجویان گام‌های موثرتری برداشت تا جذب آنان در بازار اشتغال با سهولت بیشتری انجام شود .
ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.