عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس کمیسیون بهداشت مجلس :پیشرفت کشور در گروی فعالیت های دانشگاه است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: سازندگی و ابادانی کشور در گروی فعالیتهای علمی دنشگاه است از همین رو در هر کشوری که دانشگاه و فضای علم آموزی رونق بیشتری داشته است آن  کشور نیز پیشرفته می شود.

به گزارش وب دا، دکتر علی نوربخت در یکصد و نهمین اجلاس سراسری روسا دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دانشگاه لقب کارخانه انسان سازی داد و این کلام معرف این مطلب است که در پرتوی فعالیتهای دانشگاه می توان شرایط کشور را تغییر داد، بیان کرد: اگر دانشگاه ها نتوانند جایگاه خود را به درستی درک کنند نمی توانند بازخورد خوبی نیز در حوزه پیشرفت جامعه بدهند .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال حاضر بار عظیمی را به دلیل شرایط کشور متحمل می شوند، افزود: تمام تلاش دانشگاه های علوم پزشکی کشور این است که سطح ارائه خدمات را در حد مطلوبی نگه دارند و مدیران دانشگاه نیز تمام وقت خود رامعطوف این موضوع کرده اند.

دکتر نوربخت با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید با شرکت های دانش بنیان در ارتباط باشند، بیان کرد: برگزاری استارت آپ هاو تولید مقالات کاربردی می تواند به رونق تولید بیانجامد و در این زمینه دانشگاه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

دکتر نوربخت با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در زمینه رونق تولید اقدامی جهادی نمود تا بتواند موانع را ا ز پیش روی تولید کننده بردارد، بیان کرد: اگر بخواهیم کشور پیشرفته داشته باشیم دانشگاه باید در جایگاه خود که همان تولید علم است قرار بگیرد ودر سایه تولید علم به رونق تولید نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه به دنبال دانشگاه نسل چهارم هستیم که بتواند سیاست های اجتماعی واقتصادی و فرهنگی را به سرمنزل مقصود برساند، ادامه داد: باید فعالیتهای دانشگاه های علوم پزشکی در حیطه تخصصی باشد به عنوان نمونه در مشهد یک میلیون حاشیه نشین وجود دارد این در حالی است که دانشگاه با رونق تولید می تواند کمک بسیاری به رفع حاشیه نشینی کند.

دکتر نوربخت گفت: باید از ابزار و فکر خودمان به نحو درست استفاده کنیم تا در این راستا چالش های اجتماعی کمرنگ شود.

{jcomments on}