عمومی | دانشگاه کردستان

همکاری دانشگاه کردستان و صدا و سیما با هدف توسعه استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، اعضای هیات رئیسه دانشگاه کردستان روز چهارشنبه(۲ مرداد) به دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان رفته و با هدف توسعه استان، اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری کردند .
رئیس دانشگاه کردستان در این دیدار ضمن بیان توانمندی ها و پتانسیل های دانشگاه، خواستار همکاری و به کارگیری این پتانسیل ها از سوی صدا و سیما به منظور توسعه استان شد .
دکتر رحمت صادقی افزود: دانشگاه نیز خود را متعهد و ملزم به همکاری با رسانه ملی می داند و با توجه به رسالت اجتماعی دانشگاه، یقین داریم این همکاری در این زمینه نیز موثر واقع شده و می تواند با استفاده از پتانسیل علمی که در اختیار دارد، به توسعه استان در زمینه های مختلف کمک کند .
وی به موفقیت های دانشگاه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: دانشگاه کردستان از نظر مراودات بین المللی نیز جزء دانشگاه های برتر کشور است که توانسته دانشجویان خارجی زیادی را جذب کند .
صادقی با اشاره به اینکه صدا و سیما جایگاه خاصی بین مردم دارد، گفت : همکاری صدا و سیما می تواند دانشگاه را در دستیابی به جایگاه های برتر جهان کمک کرده و موجب شناسایی بیشتر آن شود .
در ادامه نیز معاون آموزشی دانشگاه کردستان ضمن معرفی رشته ها و مقاطع و ظرفیت های دانشگاه، گفت: در حال حاضر دانشگاه ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد که در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکتری مشغول به تحصیل هستند .
دکتر عادل سی و سه مرده با اعلام حضور ۳۷۳ نفر اعضای هیات علمی در دانشگاه کردستان، افزود: ۷۴ درصد دانشجویان مقطع کارشناسی، ۵۰ درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد و ۳۰ درصد از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه کردستان بومی استان هستند و علاوه بر این مشوق هایی نیز برای جذب دانشجویان بیشتر در مقطع ارشد در نظر گرفته شده است .
وی خواستار بهره گیری از توان اساتید و هیات علمی دانشگاه کردستان در صدا و سیما و همچنین پوشش اخبار و رویدادهای دانشگاه و معرفی بیشتر توانمندی های دانشگاه از طریق رسانه ملی مرکز استان شد .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در ادامه به کسب موفقیت های دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در تازه ترین مورد و بر اساس اعلام ارزیابی وبومتریکس، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه ۱۵۵۳ در بین ۵۰۰۰ دانشگاه جهان شد .
کیومرث کرمی همچنین به کسب رتبه ۲۹ دانشگاه کردستان در بین ۱۷۰ دانشگاه ایران اشاره کرد و افزود: اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان در سطح جهانی صاحب نام بوده و موفقیت های زیادی را برای این دانشگاه رقم زده اند .
وی به فعالیت ۷ پژوهشکده در دانشگاه کردستان با در نظر گرفتن آخرین اصول علمی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بی شک این پتانسیل ها در توسعه استان تاثیرگذار بوده و صدا و سیما می تواند آنها را معرفی و از این ظرفیت بهره بگیرد .
معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان نیز در این دیدار عنوان کرد: دانشگاه کردستان نسبت به قدمت کم و جوان بودنش، به خوبی در حال پیشرفت بوده و موفقیت های خوبی کسب کرده است .
دکتر هیوا فاروقی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان تنها دانشگاه دولتی و مادر استان است، خاطرنشان کرد: شعب اقماری این دانشگاه در شهرستان های بیجار، قروه و سقز است که شهرستان سقز به دلیل نداشتن ردیف بودجه متاسفانه با مشکل مواجه شده است .
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز همکاری صدا و سیما را نقطه عطفی برای شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های دانشکده هنر و معماری دانست و اظهار کرد: این دانشکده با ۶۷۰ دانشجو در رشته های مختلف ظرفیت علمی خوبی را در اختیار دارد .
دکتر صلاح الدین ویسی به موفقیت های این دانشکده از جمله کسب رتبه نخست نشریه مطالعات شهری اشاره کرد و گفت: برنامه های موسیقی صدا و سیما تا کنون دارای محتوایی عمومی بوده و باید به سمت علمی پیش برود که برای این مهم نیز می تواند از اساتید صاحب نام رشته موسیقی این دانشکده بهره بگیرد .
وی در ادامه از تلاش این دانشکده برای ایجاد رشته های جدید نظیر کارگردانی، باستان شناسی و ... خبر داد .
مدیرکل صدا و سیمای کردستان نیز ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی را از اولویت های صدا و سیما اعلام کرد و گفت: هیچ رسانه ای بدون پشتوانه علمی نمی تواند ضریب نفوذ بالایی داشته و در دراز مدت اثرگذار باشد .
جعفر عبدالملکی افزود: دانشگاه کردستان دانشگاهی صاحب نام در سطح کشور و افتخاری برای استان است که صدا و سیما از همکاری با آن استقبال می کند .
وی از تشکیل شورای اندیشه ورز در صدا و سیما خبر داد و اظهار کرد: اعتقاد جدی به ضرورت پشتوانه علمی برای پیشبرد اهداف صدا و سیما داریم و این شورا نیز به همین منظور تشکیل شده تا از نظرات و پیشنهادات اساتید صاحب نام کمک بگیرد .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان توسعه را امری چند بعدی دانست که تحقق آن نیازمند همکاری همه جانبه است که دانشگاه کردستان نیز به عنوان نهادی علمی و با در اختیار داشتن پتانسیل های علمی می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد .
وی دانشگاه را پیشران توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: از حوزه های مغفول رسانه این است که بیشتر بر چهره های هنری تاکید داشته و مرجع سازی علمی را مورد توجه قرار نداده که امیدواریم همکاری با دانشگاه کردستان آغازی برای تحقق این مهم باشد .
در پایان تفاهم نامه همکاری توسط دکتر رحمت صادقی و جعفر عبدالملکی امضا شد .