عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تاکید معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت بر افزایش بودجه فرهنگی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ناچیز بوده و یک درصد از کل بودجه این وزارتخانه را شامل می‌شود.

دکتر سیما سادات لاری در حاشیه همایش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان این مطلب در گفتگو با وب دا گفت: اکنون سرانه دانشجویی این وزارت ۳۲ هزار ریال تعریف شده است که در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور کمتر از این رقم است.

وی افزود: این موضوع در همایش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که اکنون در حال برگزاری است طرح و بررسی شد همچنین وزیر بهداشت برای افزایش بودجه معاونت دانشجویی و فرهنگی و تفکیک آن از حوزه آموزش قول مساعد داده است.

وی به فرسودگی خوابگاههای دانشجویی و مشکلات بخش تغذیه اشاره کرد و گفت: هر ساله هزینه زیادی صرف تعمیر و بازسازی خوابگاههای دانشجویی می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط کنونی میزان استفاده از سلفهای دانشجویی ۳۰ درصد نسبت به گذشته افرایش یافته است که باید تدابیری مانند ایجاد سلف های خودگردان و صنعتی در این خصوص پیش بینی شود.

دکتر لاری با اشاره به خطر آسیب های اجتماعی و آسیب های فضای مجازی و مشکلات روحی و روانی برخی از دانشجویان گفت: گسترش ورزشهای همگانی و قهرمانی یکی از راهکارها در این زمینه است اما اقدامات انجام شده در این خصوص کافی نیست.

وی افزود: در سالهای اخیر همه دانشجویان جدیدی که وارد دانشگاههای علوم پزشکی کشور شده پایش سلامت روان می شوند و اگر در معرض خطر باشند تحت مراقبت های خاص قرار می گیرند.

همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور که از روز گذشته در مشهد کار خود را به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز کرد امروز به کار خود پایان می دهد.

{jcomments on}