عمومی | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر از مهمترین برنامه‌هایی بود که به نتیجه نرسید

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بر ضرورت تجمیع ساختمان‌های این دانشگاه تاکید کرد و گفت: این موضوع در قالب‌های مختلف از جمله سوهانک و امروزه نیز انتقال به پیروزی پیگیری شد، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است. امیدواریم این موضوع توسط رئیس جدید دانشگاه پیگیری شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، دکتر علی خاکی صدیق در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید دانشگاه خواجه‌نصیر که امروز در دانشکده عمران این دانشگاه برگزار شد، گزارشی از عملکرد پنج ساله فعالیت‌های دانشگاه خواجه نصیر ارائه داد و گفت: گذر به سمت کیفی‌نگری یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه خواجه‌نصیر طی چهار سال گذشته بوده، به طوری که در این مسیر بازنگری در برخی مصوبات هیات ممیزه، بازنگری در برخی ضوابط جذب، تمدید قراردادها و اعطای پایه، تشکیل کارگروه‌های کاری در زمینه‌های روابط بین‌الملل، رتبه‌بندی و ارتقای کیفی فعالیت‌های دانشگاه، راه‌اندازی رسمی واحد علم‌سنجی در دفتر نظارت و ارزیابی و در نهایت طرح برنامه راهبردی از جمله برنامه‌هایی بود که انجام دادیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه آموزش تلاش کردیم با انعقاد قرارداد با انجمن آموزش مهندسی تمام دانشکده‌های مهندسی دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دهیم، ضمن اینکه این ارزیابی در عرصه گروه‌های آموزشی استادان و همچنین بازسازی آزمایشگاه‌های کارشناسی با هزینه ۶ میلیارد تومان و همچنین برگزاری کارگاه‌های ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای اعضای هیات علمی نیز صورت گرفته است.
رئیس سابق دانشگاه خواجه‌نصیر تاکید کرد: طراحی حمایت از زمینه‌های ویژه پژوهشی در دانشگاه، ارتقای کمی و کیفی خدمات فناوری اطلاعات، اصلاح سیاست چاپ مقالات، تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انتشار پژوهش‌های خود در مجلات علمی، توجه جدی به کیفیت مقالات و برخی اقدامات دیگر از جمله برنامه‌هایی بود که در عرصه پژوهشی انجام شد.
معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: در حوزه روابط بین‌الملل نیز توانستیم معاونت بین‌الملل را در دانشگاه خواجه نصیر تاسیس کنیم و بر این اساس صنعت بین‌المللی‌سازی دانشگاه از سال ۹۴ کلید خورد، ضمن اینکه راه‌اندازی دوره‌های مشترک بین‌المللی، برنامه‌ریزی برای پذیرش دانشجویان خارجی و استادان وابسته علمی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این راستا انجام شد.
دکتر خاکی صدیق از عقد اولین قرارداد مطالبات پایگاه پایش و پیش‌بینی خشکسالی با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال در دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت:‌ در این زمینه پنج کارگروه تخصصی اعم از گروه مبتکران زیست فناوری پیشرفته، مطالعات پیشرو انرژی، مطالعات و تحقیقات شتاب‌گرها، مطالعات و تحقیقات شورورزی و فرهنگ شکل گرفت.
وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی دانشگاه خواجه نصیر توسعه آموزشی، پژوهشی، فناوری در زمینه‌های بین رشته‌ای اعم از توانمندی داخلی دانشگاه، نیازمندی کشور و نوآوری ملی بود که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.
دکتر خاکی صدیق از انعقاد قرارداد ۴۴ میلیارد تومانی دانشگاه خواجه نصیر با صنعت در سال ۹۶ خبر داد و گفت: در بین دانشگاه‌های کشور دانشگاه خواجه نصیر بعد از دانشگاه تهران، صنعتی اصفهان و علم و صنعت جایگاه چهارم را در این زمینه دارد.
وی در پایان ادامه پیگیری‌ها برای اجرایی شدن پروژه تجمیع دانشگاه خواجه نصیر را از مهمترین و ضروری‌ترین برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: این موضوع در قالب‌های مختلف از جمله سوهانک و پیروزی پیگیری شد، اما هنوز این پروژه به جایی نرسیده است. امیدواریم رئیس جدید دانشگاه با جدیت بحث تجمیع دانشگاه را پیگیری کند؛ چرا که وجود ساختار فیزیکی مناسب و متمرکز برای انجام فعالیت‌های آکادمیک و علمی بسیار مهم و تاثیرگذار است.