عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تجدید میثاق مسوولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: خدا را شاکرم که در اولین روزهای مسوولیتم  این توفیق نصیبم شد تا  در محضر شهدای  بزرگواری  باشم  که  عزت، سربلندی و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران از آن آنان است.

دکتر سالاری  با بیان این که باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دانشگاه های علوم پزشکی  و جامعه پزشکی این است که بسیاری از همکاران جامعه پزشکی،  پیراپزشکی و دانشجویان رشته های علوم پزشکی همگام و همراه با سایر رزمندگان اسلام  در دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی ایران و مرز و بوم این میهن اسلامی  جانفشانی کردند و بسیاری از آنان نیز به خیل عظیم شهدا پیوستند.

وی افزود: امروز که با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نظام  و جنگ اقتصادی روبرو هستیم، نیاز بیشتری به روحیه ایثار و شهادت داریم  تا بتوانیم در همه سنگرها به ویژه در سنگر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  موفق تر عمل کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: امروز در کنار این عزیزان جمع شدیم تا عهد و پیمانی مجدد با آنان ببندیم و حافظ  آرمان های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدرباشیم و با همدلی و همفکری همه  دلسوزان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکلات دانشگاه را حل کنیم و در این مکان مقدس از خداوند منان می خواهیم  که به ما توفیق خدمتگزاری به مردم  و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری  و خدمت به محرومین را عطا فرماید.

حجت الاسلام و المسلمین اسمعیلی - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم، ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت پذیرش این مسوولیت خطیر، گفت: اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ایثار و از خودگذشتگی های شهدا گرانقدری بنا شده است که امروز ما بر سر مزار جمعی از آنان حاضر شده ایم.

وی ادامه داد: شهدا برای دفاع  از حریم این مر ز و بوم از همه هستی خود که همانا جان شیرین آنان بود گذشتند تا امروز ما در آرامش و امنیت باشیم.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که تمام تلاش حوزه سلامت برای حفظ جان و سلامت مردم است، خاطرنشان کرد:  وقتی یکی از افراد خانواده ای بیمار می شود، آن خانواده  حاضر است تمام زندگی خود را صرف هزینه های درمان بیمار کند تا جان او را نجات دهد، اما خانواده های عزیز شهدا، بدون هیچ چشم داشتی عزیزانشان را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند.

وی ضمن تقدیر از حضور سرپرست، مسوولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مزار شهدا، هدف از برگزاری این مراسم  را تجدید میثاق با آرمان های والای شهدای گرانقدر برشمرد و اظهار امیدواری کرد، همه بتوانند همواره در مسیر مقدس الهی  گام بردارند و توفیق طی کردن این مسیر نورانی را تا  ظهور امام زمان (ع) داشته باشند..

گفتنی است: غبار روبی و گل افشانی مزار شهدا ی گرانقدر پایان بخش این مراسم بود./ن