عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

ستاد تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تشکیل جلسه داد

کلهر/وبدا

ستاد طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور دکتر علی فرهادی مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه ،دکترعلی صفدری معاون توسعه پشیبانی و منابع انسانی ، دکتر نظری مسئول حیطه اقتصاد مقاومتی ، مهندس علی سیفی  مدیرآمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ،روسای شبکه ها وبیمارستانها ومسئولین سازمانهای بیمه گر در سالن  کنفرانس شماره حوزه ریاست برگزار شد .

به گزارش وبدا لرستان، دکتر فرهادی با تبیین جهات  گوناگون طرح تحول نظام سلامت واثربخشی آن در جامعه اظهار داشت : یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم های ظالمانه دشمنان واستکبار جهانی ،اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت در ایران بود که دولت توانست خدمات هدفمند سلامت را به مردم ارائه دهد  و امروز هم طوری باید خدمات سلامت را ارائه کرد که مردم با آسودگی خاطر بتوانند به مراکز درمانی مراجعه کنند .

مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد : همه نیروهای دانشگاه باید برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر، هرگز تعلل نکنند که این امر باعث ارتقا همه جانبه خواهد شد .

وی افزود: گزارش های ارائه شده از طرف مراکز بیمارستانی باید دقیق و علمی وبراساس فرمت  مناسب ویکسان باشد که قابلیت مقایسه را دارا بوده و این مهم مستلزم تقویت مرکز آماری آنهاست که باعث درج اطلاعات دقیق خواهد شد .

دکتر فرهادی با تقدیر از عملکرد یک ماه گذشته بیمه سلامت گفت : بیمه سلامت در یک ماه گذشته با ما همکاری وتعامل خوبی داشته است و امیدوارم این تعامل با روند بهتری مستمر باشد و این همکاری ها همواره افزایش یابد .

در ادامه نیز دکتر طهماسب نظری مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی دانشگاه با تقدیر از عملکرد کمیته های تخصصی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه تصریح کرد : برنامه تحول نظام سلامت منشا اقدامات بسیار خوب وارزنده ای بوده است که اثرات آن در جامعه احساس  می شود و اعضاء کمیته های تخصصی ستاد طرح تحول نظام سلامت نتایج قابل قبولی را به ما ارائه کرده اند که انتظار می رود کمیته های تخصصی  مانند گذشته فعالیت های خود را افزایش دهند ، چرا که کمیته های تخصصی ستون ستاد طرح تحول نظام سلامت دانشگاه هستند و گزارش عملکردها را باید به صورت دوره ای به دکتر نیکبخت سرپرست دانشگاه ارائه کنند .

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی دانشگاه  در ادامه گفت : در دانشگاه علوم پزشکی ما هدف هایی را پیگیری خواهیم کرد که اهم آنها  بهینه سازی هزینه ها و ارتقاءکیفیت و کمیت سلامت حوزه بیمارستانی و در جهتی دیگر دارو وتجهیزات  ومسائل بهداشتی است .

در ادامه مهندس علی سیفی  نیز  با راستای موضوع پرونده الکترونیک به تشریح مقوله هایی چون نظام ارجاع الکترونیک ،رسیدگی اسناد الکترونیک ونسخه نویسی الکترونیک پرداخت و فعالیت های انجام شده را در مدیریت آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه آنالیز نمو.

در این نشست خلاصه ای از عملکرد ستاد طرح تحول نظام سلامت در سال کاری ۹۷ ارائه شد که ، حافظ امرایی از کارشناسان معاونت درمان دانشگاه نیز خاطر نشان کرد : در سال ۹۷ طی ۷ نشست و۵ جلسه در معاونت درمان دانشگاه ۸۴ مصوبه داشته باشیم که ۶۰ مصوبه اجرایی شد و۲۴ مصوبه آن نیز در دست اقدام قرار گرفته اند که ۷۱ درصد مصوبات خود را اجرایی نموده ایم و در صدر فعالیت های خود نیز تقویت سیستم ارجاع و تمرکز بر گسترش آن و اجرای پرونده الکترونیک است که در دست اقدام قرار دارند .