عمومی | دانشگاه مراغه

طرح الحاق مرکز تحقیقات نجوم اختر فیزیک مراغه را به دانشگاه مراغه به فال نیک می گیریم.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ دکتر محمد علی لطف الهی یقین، رئیس دانشگاه مراغه در مراسم الحاق
مرکز تحقیقات نجوم اختر فیزیک مراغه به دانشگاه مراغه گفت: بنا به ابلاغیه وزیر محترم علوم با عنایت به نتایج طرح آمایش آموزش عالی و ابلاغیه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، " طرح الحاق مرکز تحقیقات نجوم اختر فیزیک مراغه را به دانشگاه مراغه" با حفظ ردیف بودجه آن مرکز تصویب  کرده است.
وی افزود: این تصمیم با هدف هم افزایی بیشتر، کاهش هزینه های اداری،مالی و پشتیبانی و مشارکت دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه مراغه در توسعه فعالیت های مرتبط با اختر فیزیک و نجوم گرفته شده است.
رئیس دانشگاه مراغه خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، انشالله شهرستان مراغه جایگاه تاریخی خود را به مثابه یکی از قطب های علمی کشور در حوزه نجوم و اختر شناسی را بازخواهد یافت.
دکتر لطف الهی یقین بیان داشت: به تبعیت از دستور وزیر محترم علوم دانشگاه مراغه با در اختیار گذاشتن زیر ساخت ها، امکانات و توانمندی های این دانشگاه، اعضای محترم هیات علمی و کارکنان آن مرکز را در اجرای ماموریت ها پشتیبانی خواهد نمود.
وی گفت: این الحاق را به فال نیک گرفته و با همدلی و همراهی در راستای تحقق اهداف عالیه نظام علم و فناوری نقشی موثر را ایفا خواهیم نمود.
در پایان این مراسم با حضور دکتر شریفی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم و دکتر لطف الهی یقین، رئیس دانشگاه مراغه از خدمات دکتر حسین عبادی، رئیس مرکز تحقیقات نجوم اختر فیزیک مراغه تقدیر بعمل آمد.