عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

استقبال همکاران از دومین چهارشنبه بدون خودرو/دانشگاه با این طرح همراه شد - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶

در دومین چهارشنبه بدون خودرو، جمعی از کارکنان دانشگاه، امروز بدون استفاده از خودرو شخصی وارد دانشگاه شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس کمیته ورزش کارکنان دانشگاه با بیان اینکه ورزش و برنامه های ورزشی، افزایش روحیه و نشاط شغلی کارمندان را به همراه دارد گفت: بدون تردید ورزش در ارتقاء عملکرد  و راندمان کاری کارمند نیز نقش بسزایی دارد.
دکتر حسین دهقانی با اشاره به ضرب المثل "سحر خیز باش تا کامروا شوی" افزود: سحر خیزی پیامدهای اثربخش فراوانی در زندگی و بر روی سلامتی افراد دارد
وی با تاکید بر اینکه بهتر است فعالیت های جسمانی روزمره انسان در روز با ورزش صبحگاهی آغاز شود خاطرنشان کرد: طبیعتاً طی کردن مسیر خانه تا محل کار به صورت پیاده روی و یا استفاده از دوچرخه می تواند فعالیتی مناسب برای شروع یک روز بانشاط باشد
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، با اظهار اینکه کم تحرکی را می توان از اصلی ترین عوامل چاقی و افزایش وزن، فشارخون و کلسترول بالا دانست تصریح کرد: استفاده مداوم ازخودرو شخصی از عواملی است که باعث شده تحرک جسمانی در جامعه کاهش یابد.
دکتر دهقانی با دعوت از مدیران ارشد دانشگاه برای پیوستن به برنامه چهارشنبه بدون خودرو در پایان هر ماه افزود: همراهی مدیران ارشد دانشگاه با این برنامه، استقبال گسترده کارمندان را به همراه خواهد داشت.
دبیر کمیته ورزش کارکنان دانشگاه نیز  با بیان اینکه داشتن بدنی سالم و زندگی با نشاط، انسان را به سمت ورزش سوق می دهد گفت: اهمیت ورزش و تحرک بدنی در دوران میانسالی دو چندان است و باعث جلوگیری از بروز خیلی از بیماری ها می شود.
مسعود محتشمی با تاکید بر مشارکت همکاران در اجرای این برنامه نمادین افزود: باید بتوانیم فرهنگ استفاده از دوچرخه را در دانشگاه نهادینه کنیم.
وی کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی محیطی و پاکیزگی هوا را از مزیت های این طرح عنوان کرد و گفت: سعی می کنم هر روز با دوچرخه تردد کنم و اگر روزی از دوچرخه استفاده نکنم، روز خوبی برایم محسوب نمی شود.
مسئول حفاظت فیزیکی دانشگاه نیز با بیان اینکه پیاده روی از خانه به محل کار را سه سال است که سرلوحه سرآغاز فعالیت های روزمره زندگی قرار داده است گفت: پیاده روی ورزشی ساده و در عین حال رایگان است که استمرار آن می تواند به حفظ و ارتقاء سلامتی انسان کمک کند.
عباسعلی سلطانپور با تاکید بر فواید پیاده روی در بهبود روند زندگی و فعالیت های روزانه افزود: پیاده روی را انتخاب کردم تا علاوه بر سلامتی جسمانی و آرامش روحی بتوانم به استنشاق هوای سالم خودم، خانواده و همشهریانم و همچنین داشتن محیط زیست پاک کمک کنم.
وی با اظهار اینکه پیاده روی باعث افزایش روحیه نشاط و شادمانی می شود خاطرنشان کرد: پیاده روی در نشاط شغلی نیز بسیار اثر گذار بوده و می تواند باعث عملکرد مطلوب تر در انجام وظایف کارمندان شود.
مسئول حفاظت فیزیکی دانشگاه در خصوص اجرای طرح چهارشنبه بدون خودرو در پایان هر ماه در دانشگاه تصریح کرد: اجرای هر طرحی قبل از تصویب مستلزم آن است که زوایای مختلف طرح به صورت کارشناسی و تخصصی بررسی شود و پس از تصویب نیز افراد تصمیم گیرنده و تصویب کنندگان پرچم دار و جلودار اجرای طرح باشند.
سلطانپور با تاکید بر حمایت مسئولین ارشد دانشگاه از این طرح و برنامه های مشابه گفت: عدم همراهی مسئولین طرح را مسکوت و یا با شکست مواجه می کند.
مهندس حمید حسین پور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز اعلام کرد پیاده روی از خانه به محل کار را برنامه روزانه خود قرار داده است و محمود رضا شفیع نیا مسئول امور قراردادهای دانشگاه با اظهار اینکه کم تحرکی آفت زندگی کارمندی است گفت: پیاده روی منظم باعث نشاط و سلامتی افراد است.
ابراهیم ایوبی رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه نیز پیاده روی صبحگاهی را عامل نشاط کاری دانست و مهندس علی عابدینی کارشناس مسئول تاسیسات دانشگاه با بیان اینکه پیاده روی برای سلامت انسان مفید است طرح چهارشنبه بدون خودرو را برنامه خوبی دانست که باید زودتر از این در دانشگاه اجرا می شد.
همکار حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز با بیان اینکه از دوران کودکی، دوچرخه سواری ورزش مورد علاقه وی است گفت: حفظ سلامتی مهمترین عامل استفاده از دوچرخه در زندگی روزمره ام است.
مهدی کیانی با بیان اینکه متاسفانه زندگی کارمندی با کم تحرکی همراه شده است و این مساله برای سلامتی انسان مشکل ساز می شود افزود: دوچرخه سواری می تواند تا حدودی این مشکلات را برطرف کند.
وی کاهش خستگی و کسالت و ایجاد روحیه بانشاط را از مزایای استفاده روزانه خود از دوچرخه دانست و گفت: بهبود روابط کاری با همکاران و بازدهی بیشتر شغلی در مسیر خدمت به مردم از سایر مزایای این ورزش است.
کیانی همچنین به منظور استقبال بهتر همکاران از چهارشنبه بدون خودرو پیشنهاد کرد که شایسته است ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه از سوی مسئولین بررسی شود.