مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

نشست سیاست‌گذاری رویداد چشم انداز نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی؛ اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد چشم انداز نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در دانشگاه شریف برگزار شد.


در ابتدای این جلسه دکتر ملکی قائم مقام پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف و دبیرعلمی رویداد ضمن معرفی فعالیت‌های پژوهشکده اظهار داشت: هدف اصلی جلسه با توجه به حضور افرادی که در موضوعات فناوری و نوآوری درگیر هستند و همچنین با توجه به شناختی که از صنعت دارند این است که بتوانند به تقویت اکوسیستم نوآوری و فناوری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کمک کنند.
دبیر علمی رویداد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد فرآیند نوآوری در شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد افزود: همه مطالعات و تجارب کشورهای مختلف نشان می‌دهد که لوکوموتیو توسعه فناوری و نوآوری به شرکت‌های بزرگ باز می‌گردد. ما در پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف پس از نقش مطالعاتی و مدلسازی، وارد نقش تسهیل‌گری شده‌ایم. پژوهشکده با شناسایی چالش‌های شرکت‌های بزرگ صنعت نفت و پتروشیمی و کمک به فرموله کردن نیازهای این شرکت‌ها و انعکاس آن به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی، سعی دارد نقش تسهیل‌گری را به بهترین نحو انجام دهد.
دکتر محمد ناطق رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش نیز به بیان رویکردهای چهارگانه‌ی این رویداد که شامل همایش علمی و تخصصی، بزرگترین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی صنعت، چالش نوآوری باز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، تقدیر از تامین‌کنندگان با عنوان جایزه نوآوری و خودکفایی اشاره کرد و افزود: این همایش در روزهای ۹ و ۱۰ مهرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز نوآوری محصول با سوال اینکه در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی چطور می‌توان فضای نوآوری را توسعه داد افزود: تا شرکت‌های بزرگ به عنوان محرک نوآوری به این موضوع توجه نکنند نمی‌توانند انتظار نوآوری‌های پایدار داشت.
در ادامه حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و نقطه نظرات تخصصی و نیز جزئیات همراهی با دانشگاه برای تحقق اهداف این همایش را بیان کردند.
خاطرنشان می‌شود؛ دانشگاه صنعتی شریف در اولین جلسه شورای سیاست گذاری رویداد ملی چشم انداز نوآوری در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی میزبان دکتر ریاحی مدیرکل امور فناوری وزارت نفت، دکتر خان بیگی مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت، دکتر مطبوع مشاور معاون وزیر نفت در امور مهندسی و فناوری، مهندس طالقانی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ، مهندس هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دکتر فلور شایق رئیس گروه فناوری و نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر پاک سرشت مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، مهندس آقاکثیری رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهندس سلیمان زاده مدیر مهندسی تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج ‌فارس بود.