عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به منظور حمایت و همکاری مشترک در دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی، جلسه همکاری مشترک با حضور دکتر وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مورخ ۳۰ تیرماه در سالن شورا برگزار گردید.
دکتر پورنیک رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه در این خصوص عنوان داشت:هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری  در دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور یافتند و با شرکت های دانش بنیان دانشگاه به صورت اختصاصی جلساتی را برگزار کردند و در زمینه محصولات دانش بنیان و پیشرفت کار بحث و تبادل نظر نمودند.
همچنین جلسات موردی با حضور سایر شرکت های فناور دانشگاه تشکیل شد و پروژه های طرح شده، مد نظر قرار گرفت.
گفتنی است این هیئت از اقدامات انجام شده در داتشگاه علوم پزشکی ایران را ارزشمند دانستند و بر توسعه آنها در نظام سلامت تاکید کردند.
وی افزود :در این جلسه هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، حمایت خود را از تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی آنها اعلام داشتند و مقرر گردید گرندها و تسهیلات لازم از سوی این صندوق  در اختیار  شرکت های دانش بنیان  دانشگاه قرار گیرد.
دکتر پورنیک بیان کرد: از دیگر موارد مطرح شده،توسعه شتاب‌دهنده های دانشگاه در راستای حوزه سلامت دیجیتال بود که هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اعلام داشتند به استارت آپ های دانشگاه که محصولات دانش بنیان تولید نمایند، سیدمانی و سرمایه ای حدود ۱۵۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.
لازم به ذکر است در راستای توسعه زیست بوم فناوری، دانشگاه علوم پزشکی ایران نقش تسهیل گر  را برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایفا می نماید.