عمومی | دانشگاه رازی

بازدید علمی دانشجویان گروه منابع طبیعی دانشگاه رازی از جنگل‌های شمال ایران

بازدید علمی دانشجویان گروه منابع طبیعی دانشگاه رازی از جنگل‌های شمال ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جمعی ازدانشجویان گروه منابع طبیعی از سوم تا دهم تیرماه ۱۳۹۸ از جنگل-های شمال کشور، (استانهای گیلان و مازندران) بازدید به عمل آوردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان رشته‌های مختلف گروه منابع طبیعی با شرایط بوم شناسی اکوسیستم جنگلی شمال ایران معروف به جنگل‌های هیرکانی انجام شد.

دکتر حیدری مدیر گروه منابع طبیعی در این‌خصوص بیان داشت: جنگل‌های هیرکانی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های جهان محسوب می‌شوند و بازمانده دوران سوم زمین شناسی هستند؛ از همین جهت به فسیل‌های زنده شهرت دارند و یک موزه طبیعی به شمار می روند و با توجه به اهمیتی که از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی دارند، چنین بازدیدهایی هر چند کوتاه مدت، از لحاظ علمی و تخصصی می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای درک مفاهیم نظری و آموزشی بوده و در آشنایی دانشجویان به اهمیت رشته‌های منابع طبیعی و نقش آنها در توسعه پایدار کشورسودمند باشد.

وی همچنین بیان داشت: طبیعت (جنگل‌ها، مراتع، آبخیزها و ...) آزمایشگاه دروس رشته‌های منابع طبیعی می‌باشد و به همین منظور این گونه بازدیدها در سرفصل دروس رشته‌های منابع طبیعی مخصوصا واحدهای عملی مورد تاکید قرار گرفته است.

دکترحیدری در پایان از ریاست محترم دانشگاه رازی، هیات رئیسه و نیز ریاست پرتلاش پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و همکارانی که درجهت فراهم نمودن شرایط این بازدید همکاری داشته اند، صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.