عمومی | دانشگاه تبریز

با محوریت « نشاط اجتماعی»؛ شانزدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز آذربایجان شرقی برگزار شد

شانزدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز استان آذربایجان شرقی با محوریت « نشاط اجتماعی» به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و نهاد با توجه به ظرفیتی که در راستای ایجاد نشاط اجتماعی دارند باید پیشگام باشند، تصریح کرد: دانشگاه تبریز همواره در بررسی مسایل و آسیب های اجتماعی و فرهنگی پیشگام بوده و در همین راستا هم در جهت افزایش و بهبود سطح نشاط اجتماعی در جامعه با کلیه سازمان ها و نهادها همکاری خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص کشورمان در حوزه های مختلف یادآور شد: در این شرایط مهم و احساس، تدبیر مناسب و عزم جدی برای افزایش نشاط اجتماعی در بین اقشار مختلف ضروری است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود حضور همه نمایندگان سازمان ها و نهادهای متولی در جلسه های هیئت اندیشه ورز استان را  ضروری بیان کرد و افزود: برای تحقق مصوبات این هیئت و تضمین اجرای اسناد مصوب لازم است، کار هر سازمان و نهاد متناسب با وظایف و اختیارات آن مدنظر قرار گرفته و طی زمانبندی مشخص گزارش فعالیت ها و پیگیری امور آنها خواسته شود.

شکوهی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنکی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره  به جایگاه والای هیئت اندیشه ورز استان در بررسی و تدوین برنامه های راهبردی و کلان در حیطه مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه گفت: در این راستا انتظار می رود، صاحبنظران و پژوهشگران راهکارهای راهبردی جامع و متناسب با همه اقشار سنی و جنسیتی جامعه، جهت برون رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با استناد به داده های مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور، جایگاه استان آذربایجانشرقی را از نظر نشاط اجتماعی در رتبه متوسط کشوری اعلام کرد و یادآور شد: تدوین سند راهبردی افزایش نشاط اجتماعی در استان مراحل پایانی خود را طی می کند و امید است با همت و عزم جدی تمام سازمان ها و دستگاه ها به اهداف تعیین شده خود برسد.

به گفته وی با توجه به منویات رهبری آسیب شناسی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه، ضروری است و برای تحقق این امر نیز همه دستگاه ها و نهادها باید روی کار بیایند.

دکتر علی اکبر رادپور دبیر هیئت اندیشه‌ورز استان آذربایجان شرقی نیز در ابتدای جلسه گزارش اجمالی از فرآیند بررسی و جمع بندی پیشنهادها در خصوص راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی ارایه کرد.

همین گزارش حاکی است؛ در این جلسه حدود ۵۰ طرح پیشنهادی کاربردی دستگاه ها و سازمان ها و همچنین اعضای حقیقی هیئت اندیشه ورز مورد بررسی قرار گرفت.

یادآور می شود: درپایان این نشست همچنین مقرر شد، اعضای هیئت اندیشه‌ورز استان آذربایجان شرقی ضمن بررسی پیشنهادهای موجود و اعلام نظر موافقت یا عدم موافقت، دیگاه تکمیلی خود را جهت جمع بندی و تنظیم سند راهبردی راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی، طی یک هفته به کمیته هیئت اندیشه ورز واقع در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز اعلام نمایند.

لازم به ذکر است: جلسه هیئت اندیشه ورز استان آذربایجان شرقی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و با مشارکت استانداری استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.