عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دفتر مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در این راستا، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نشستی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار کرد که طی آن بر بالابردن توان مهارتی افراد جامعه به خصوص دانشگاهیان تاکید شد.

دکتر نجفی‌نژاد اذعان کرد: در قرن حاضر باتوجه به تغییرات سریع در حوزه علم و فناوری، افراد جامعه باید  روحیه یادگیری و مهارت‌آموزی را در خود تقویت کنند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکید کرد: در دین اسلام مقوله یادگیری، کار و آموزش به عنوان ارزش محسوب می‌شود از این‌رو می‌بایست در شرایط فعلی کشور این موضوعات را به صورت عملی فرابگیریم.

وی افزود: مسئله مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری جزء برنامه‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید است که دراین خصوص دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی چند سال گذشته هم در حوزه زیرساختی و هم در حوزه‌هایی مانند تغییر سیاست‌ها، آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها اقدامات موثری را انجام داده است که نتایج آن به مرور زمان، مشاهده خواهد شد.

دکترنجفی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این مرکز در دانشگاه علاوه برفراگیری رشته‌تحصیلی، اقدامات موثر و ارزنده‌ای در خصوص مهارت‌آوزی دانشجویان نیز صورت گیرد.

مهندس حسینی‌طلب مدیرکل ‌آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ادامه گفت: یکی از معضلات اصلی جامعه امروز، فقر مهارت در میان اقشار جامعه به خصوص فارغ‌التحصیلان است.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه مادر استان گلستان در کنار اقدامات کمی، اقدامات کیفی خوبی در زمینه کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانشگاهیان انجام داده است.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با افتتاح این مرکز در دانشگاه، شاهد برنامه‌های هدفمند و ویژه‌ با شناسایی نیازهای دانشجویان و جامعه باشیم.

گفتنی است در حاشیه این نشست، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره دانشگاه نیز به امضای طرفین رسید.

ل.س۴۲/ل.م۵۴