عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

شایان : مسکن و ساختمان در انتظار نظام پاسخگو با بهره وری بالاتر

شایان : مسکن و ساختمان در انتظار نظام  پاسخگو  با بهره وری بالاتر

وزارت راه و شهرسازی در رویکرد جدید خود نسبت به صنعت ساختمان در پی تحول اساسی در نظام اجرای ساختمان و تنظیم روابط جدید در نظام سازندگان مسکن است.

مهندس شایان عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی با اعلام این مطلب گفت: اخیراً وزارت راه و شهرسازی از شورای مرکزی دعوت کرده است تادر تدوین نظام سازندگان مسکن و ساختمان به این وزارتخانه کمک کند.

وی افزود :در همین زمینه کارگروهی در شورای مرکزی تشکیل شده است که وظیفه تدوین و پیشنهاد نظام نامه نحوه رتبه بندی فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان را بر عهده گرفته تا پس از تدوین و نهایی شدن در شورای مرکزی، به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد خواهد شد .

شایان گفت : در این فرایند تلاش می‌شود تا عارضه های موجود در صنعت ساختمان و مجریان ذیصلاح و سازندگان مسکن و ساختمان احصا و مبتنی بر  عارضه یابی، نظام چابک تری با هدف پاسخگویی به نیازهای مالکان و سرمایه گذاران تدوین شود.

برای تحقق این طرح، شورای مرکزی از نمایندگان استان هایی که در حوزه اجرا فعال تر بوده اند دعوت کرده تا به همراه اعضای کمیته ای که از گذشته این کار را پیگیری می نمود، در کنار یکدیگر بتوانند نظامنامه ای کم نقص و پویا را به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دهند.

به عقیده عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی، صنعت ساختمان بدون مجریان دارای صلاحیت، دارای نقایص زیادی است و تلاش خواهد شد حضور ونفوذ افراد فاقد صلاحیت در این حوزه کاهش یابد تا نظام پاسخگو با بهره وری بالاتر برای تولید مسکن و ساختمان آماده خدمت گردد.