عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫ساخت خانه برای سیل زدگان به همت گروه جهادی آل طه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم در مناطق سیل زده ی استان لرستان به انجام فعالیت های عمرانی و فرهنگی پرداختند. رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن بازدید از این اردو،گروه جهادی آل طه را یکی از افتخارات دانشگاه صنعتی قم دانست.
گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم در روستاهای حیات الغیب و چشمه زمزم منطقه چگینی از مناطق سیل زده استان لرستان حضور پیدا کردند و به انجام فعالیت های عمرانی و فرهنگی در این روستاها پرداختند.
اجرای فونداسیون و آرماتوربندی سه باب منزل مسکونی وترمیم مساجد و منازل مسکونی آسیب دیده در روستاهای حیات الغیب و چشمه زمزم از جمله فعالیت های عمرانی گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم می باشد.
این گروه جهادی با حضور ۳۶ نفر از جهادگران دانشگاه صنعتی قم با توزیع پوشاک در بین سیل زدگان و برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی و تربیتی به ساکنان روستاهای حیات الغیب و چشمه زمزم خدمت رسانی کردند.
دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه از فعالیت های جهادگران گروه جهادی آل طه بازدید به عمل آوردند.
دکتر رضائی نور ضمن خداقوت به جهادگران در خصوص اهمیت برگزاری این اردوها گفت: هدف اصلی از برگزاری این اردوها خودسازی و خودباوری جوانان، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم است.
وی افزود: گروه جهادی آل طه با فعالیت های چشمگیری که در مناطق محروم داشته است به عنوان گروه جهادی فعال در استان و کشور شناخته شده است که بی شک این مهم یکی از افتخارات دانشگاه صنعتی قم محسوب می شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ترویج اردوهای جهادی گفت: شاخص بارز اردوهای جهادی تربیت جوانان انقلابی و ولایتمدار است که با بصیرت، آگاهی و کاردانی خود فردای ایران اسلامی را خواهند ساخت.
حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین نیز یکی از برکات اردوهای جهادی را تقویت روحیه ایثارگری دانست و افزود:  اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای  خودسازی، تربیت نفس و تقویت روحیه ایثارگری است .عزیزانی که امروز در اردوهای جهادی مشغول فعالیت هستند،فردا ممکن است در پست های مدیریتی و یا مشاغل حساس قرار گیرند، آنها در این اردوهای جهادی کمک به هم نوع، وطن دوستی و از خودگذشتگی را یاد گرفتند و زمینه این را دارند که مدیرانی موفق و لایق برای جامعه باشند.
وی افزود: اردوهای جهادی زمینه ساز تربیت نفس است. جهادگران ما در اردوهای جهادی از منافع مادی، راحت طلبی و حتی تفریحات خود می گذرند تا با زحمات خود رفاه و آرامش را در مناطق محروم کشور ایجاد کنند.بی شک آنها می توانند بستر سازایجاد فضایی آرام در جامعه باشند و دوستی مردم را با دین ترویج دهند.
شایان ذکر است چهاردهمین اردوی جهادی آل طه ۱۷ الی ۲۸ تیر ماه برگزار شد.