عمومی | بنیاد ملی نخبگان

جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی اعطا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور پاسداشت مقام علمی و فرهنگی شخصیت‌های اثرگذار در کشور و همچنین الگوسازی از مفاخر بومی، اعطای جایزه‌های علمی متناسب با رشته‌های تخصصی به صاحبان استعدادهای برتر به نام مفاخر بومی به عنوان یکی از اقدامات بنیادهای نخبگان استانی در دستورکار قرار گرفته است.

در همین راستا، حمدالله اکوانی؛ رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌و‌بویراحمد از اعطای جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی به مستعدان‌برتر خبر داد و گفت: این جایزه با همکاری مجمع خیّران فارس و شرکت دارویی زردبند به پاس تلاش‌های دکتر امیدبیگی از بنیانگذاران شرکت زردبند و به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت‌های علمی و افراد صاحب‌نام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در جامعه نخبگانی اعطا می‌شود.

وی افزود: این استاد برجسته عمر پر برکت خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان‌دارویی و نشر این علم کرده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد تصریح کرد: جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی در سال ۱۳۹۸ به برگزیدگان از میان مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد و یا متولدین این دو استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی باشند، تعلق می‌‎گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان‌دارویی و همچنین فرمولاسیون داروهای‌گیاهی، دو حوزه مورد تاکید در این جایزه است.

لازم به ذکر است، متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این جایزه به سامانه بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد مراجعه کنند.