عمومی | دانشگاه فرهنگیان

آزمون صلاحیت حرفه ای ۱۶ هزار مهارت آموز پذیرفته شده، اول شهریور ماه سال جاری در ۲۳ رشته در ۳۱ استان به صورت هماهنگ برگزار می شود

کچوئیان، از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای برای تعداد ۱۶ هزار معلم پذیرفته شده آزمون استخدامی سال های ۹۶ و ۹۷ و مهارت آموزان باقی مانده سال ۱۳۹۵ روز جمعه اول شهریور ماه سال جاری در ۲۳ رشته به صورت هماهنگ در ۳۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان از برگزاری آزمون مهارت آموزان ماده ۲۸ سخن گفت و افزود: برابر با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش فقط معلمانی که موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه ای شوند تبدیل وضعیت خواهند شد.

کچوئیان، از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای برای تعداد ۱۶ هزار معلم پذیرفته شده آزمون استخدامی سال های ۹۶ و ۹۷ و مهارت آموزان باقی مانده سال ۱۳۹۵ روز جمعه اول شهریور ماه سال جاری در ۲۳ رشته به صورت هماهنگ در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: حداقل امتیاز لازم از ۴۵۰ امتیاز مولفه های کتبی چند گزینه ای و عملکردی، دریافت مجموعا ۲۹۲/۵ امتیاز است.

وی همچنین تدریس عملی را مشتمل بر ۲۷۵ امتیاز و مولفه فرهنگی را نیز برابر با ۲۷۵ امتیاز اعلام کرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: مهارت آموزان باید ۶۵ درصد امتیازات هر بخش را به منظور دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای، کسب نمایند.

این مقام مسئول، شرکت کنندگان در این آزمون را دارندگان مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها که در دو پودمان دوره مهارت های معلمی را در دانشگاه فرهنگیان آموزش دیده اند ذکر کرد و افزود: طبق مفاد دفترچه آزمون استخدامی، عدم شرکت مهارت آموزان در این آزمون به منزله انصراف از استخدام در وزارت آموزش و پرورش است.

کچوئیان، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای را مشمول معلمان مدارس غیردولتی نیز خواند و گفت: این امر با هماهنگی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آینده ای نزدیک امکان پذیر است.

این مقام مسئول، در پایان تعداد فارغ التحصیلان دو بخش نومعلمان کارشناسی پیوسته و مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان را طی سال جاری ۲۰ هزار نفر اعلام کرد.