عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نهمین کنفرانس ملی خلا ایران آذرماه سال جاری برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر مهدی رنجبر دبیر اجرایی این رویداد علمی با اعلام این خبر گفت: این کنفرانس در راستای ترویج و توسعه دانش و فناوری‌های مرتبط با خلا برگزاری می‌شود و هم‌زمان با آن کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی این حوزه نیز برقرار خواهد بود.

وی افزود: ساخت مواد در ابعاد کوچک تحت خلا، کاربردهای خلا در سامانه‌های شبیه‌ساز فضا، کاربردهای خلا در فناوری سلول‌های خورشیدی، کریستالیزاسیون و انجماد جهت‌دار تحت خلا و فرایندهای لایه نشانی تحت خلا ( MBE, PLD, PVD, CVD )، ازجمله محورهای اصلی این کنفرانس است.

عضو هیئت‌علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به دیگر محورهای نهمین کنفرانس ملی خلا ایران، تصریح کرد: ادوات، تجهیزات و سامانه‌های مرتبط با فناوری خلا، ساخت ادوات و قطعات میکرو / نانو الکترونیک و سایر موضوعات مرتبط با علوم و فناوری خلا، محورهای دیگر این رویداد علمی است.

وی ۱۵ شهریورماه سال جاری را پایان مهلت ارسال مقالات به نهمین کنفرانس ملی خلا ایران اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کنفرانس به نشانی www.vsi.ir/vac ۹ مراجعه کنند.

ل.س ۴۲/ ل.م ۵۴