عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تصادف مرگبار با ۱۱ کشته و زخمی/دکتر حسینی: حوادث رانندگی ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳

سرپرست مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی دانشگاه با اشاره به تصادفی مرگبار در محور طبس به یزد که ۱۱ کشته و زخمی برجا گذاشت، رعایت نکات ایمنی در رانندگی را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید محمدرضا حسینی در خصوص وقوع حادثه امروز گفت:ساعت ۵ صبح امروز حادثه تصادف رخ به رخ ۲ دستگاه پژوه ۴۰۵ در محور طبس به یزد به مرکز اطلاعات  اورژانس۱۱۵ طبس اعلام شد.
وی با اعلام اینکه متاسفانه در این حادثه ۴ نفر قبل از رسیدن نیروهای امدادی فوت کرده بودند. افزود : بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی طبس و ۴ دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و یک مصدوم با آمبولانس و ۶نفر دیگر از مصدومین این حادثه طی دو سورتی پرواز با بالگرد اورژانس هوایی طبس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعزام شدند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان با توصیه به رعایت نکات ایمنی در رانندگی خطاب به همکاران دانشگاه گفت: بروز حوادث ترافیکی در کشور بسیار زیاد است و باید به این مساله توجه داشت که خطر همیشه در کمین است و حوادث رانندگی ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتند

دکتر حسینی با بیان اینکه در وقوع تصادف عوامل انسانی، جاده، وسیله نقیله و محیط موثرند تاکید کرد: با رعایت نکات و قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی، احتیاط و اصول ایمنی می توان نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای و داشتن سفری مطمئن داشت.

وی با اشاره به اهمیت استراحت کافی هنگام رانندگی افزود: در رانندگی‌های طولانی توصیه می‌شود راننده بعد از دو ساعت رانندگی، استراحتی کوتاه داشته باشد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با بیان اینکه سرعت مجاز را می توان لبه خطر تصادفات دانست گفت: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با سایر وسایل نقلیه نیز می تواند خطر بروز حوادث را کاهش دهد.

دکتر حسینی با اظهار اینکه عامل انسانی مهمترین علت تصادفات جاده ای است افزود: بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین توسط رانندگان منجر به بروز حوادث ناگوار بسیاری می شود.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع حوادث جاده ای در شب بیشتر است خواستار این شد که از رانندگی های طولانی در شب خودداری شود.