عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

دکتر خنیفر در بازدید از مرکز سنجش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان: شرکت و موفقیت دانشجو معلمان در آزمون اصلح، شرط رسمی ...

حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، در بازدید از مرکز سنجش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: شرکت مهارت آموزان در آزمون اصلح، تبدیل وضعیت این افراد از پیمانی به رسمی شدن را تضمین می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکترخنیفر در بازدید از مرکز سنجش این معاونت، مجموعه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته اساتید در راستای برگزاری آزمون اصلح سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از افرادی مجرب، امین و دقیق به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز این دانشگاه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: مشارکت جویی، کیفیت گرایی و معلم محوری ضامن توسعه پایدار آموزش در کشور است.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت آزمون اصلح در سطح کشور، تقید و پایبندی مهارت آموزان به آموزش و یادگیری در دوران مهارت آموزی را از اهم موارد برشمرد و گفت: آزمون اصلح تایید کننده صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، شرکت و موفقیت مهارت آموزان در آزمون اصلح، تبدیل وضعیت این افراد از پیمانی به رسمی شدن را تضمین می کند.

در ادامه بازدید دکتر خنیفر از مرکز سنجش دانشگاه، اساتید حاضر در مرکز با اشاره به حمایت گسترده مسئولان دانشگاه در راستای اجرای طرح های کیفیت بخشی، به ویژه طرح های جاری مرکز سنجش؛ طراحی اولیه مدل شایستگی های معلمی در مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم به منظور تحلیل مضامین برنامه دوره یک ساله مهارت آموزان عنوان و سنجش دانش و مهارت های اصلی مورد نیاز یک معلم را از اهداف اصلی آزمون پیش رو اعلام کردند.

اساتید همچنین، به طراحی دو مولفه کتبی عملکردی و کتبی چند گزینه ای اشاره و از مراحل جمع بندی و بازبینی ابزارهای لازم به منظور سنجش این شایستگی ها خبر دادند.

برپایی کارگروه های تخصصی برای طراحی سناریوهای عملکردی و سوالات چند گزینه ای در استان ها، تدارک بانک سوالات و مهیا شدن بستر الکترونیکی برای تصحیح پاسخ برگ های عملکردی از دیگر فعالیت های مرکز سنجش اعلام شد.

فراهم آمدن بستر لازم برای اجرای اصولی و اثربخش ارزشیابی همه متقاضیان شغل خطیر معلمی در سطح کشور نیز از دیگر اقدامات این مرکز بود.

در این بازدید، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای به عنوان سنجش خروجی فرآیند آموزشی معرفی و تدوین سرفصل های کیفی مبتنی بر شایستگی های واقعی معلمی، کیفیت بخشی فرآیند آموزشی، آموزش اساتید به ویژه آموزش متمرکز بر عملکرد معلمی نیز از جمله پیش نیازهای برگزاری اثربخش ارزشیابی معرفی شد.

شایان ذکر است؛ در این بازدید دکتر کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، دکترخاکی، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع، دکتر روشندل، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، باستانی، سرپرست حوزه ریاست  و روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان و جمعی دیگر از همراهان حضور داشتند.