عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: باید تلاش کنیم تا استفاده از خدمات فضاپایه، ابزار کار دستگاه‌های اجرایی شود

در این دیدار، دکتر صمیمی اظهار کرد: خدمات فضا پایه در کشور رو به رشد بوده و اکنون دارد جایگاه خود را در ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر پیدا می‌کند.

دکتر صمیمی با اشاره به همکاری‌هایی که پژوهشگاه فضایی ایران با دیگر نهادها در حوزه خدمات فضاپایه دارد، این فعالیت‌ها دارد به درآمدزایی می‌رسد.

وی اذعان نمود: با توجه به شرایط موجود، درآمدزایی امتیاز مثبتی برای پژوهشگاه است و کمک می‌کند جایگاه خودش را بهتر بشناساند، از این رو، همه واحدهای پژوهشی پژوهشگاه، با توجه به پتانسیل موجود، لازم است در این جهت تلاش نمایند که توسعه خدمات فضاپایه و بهره‌مندی از سرریز فناوری‌ها از جمله این راه‌ها است.

در ادامه دیدار عمومی با کارکنان، برخی از مسئولان پژوهشگاه فضایی ایران شامل مهندس عباس سلمانی زاده معاون اجرایی، دکتر هادی رضایی سرپرست پژوهش و فناوری و مهندس سعید مدیرزارع مدیر طرح و برنامه این پژوهشگاه به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت خود پرداختند و به سوالات مطروحه از سوی کارکنان پاسخ دادند.

گفتنی است این هیات همچنین از پروژه‌ها، اتاق تمیز کلاس ۱۰۰/۰۰۰ و ۱۰/۰۰۰ و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پژوهشکده مواد و انرژی بازدید نمودند.